5
خبر

سهم ۴۳۰ هکتاری آذربایجان‌شرقی از جنگل‌کاری اقتصادی در کشور/ کاشت نهال در قالب زراعت چوب در ۱۱۰۰ هکتار از اراضی استان

  • کد خبر : 10107
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
سهم ۴۳۰ هکتاری آذربایجان‌شرقی از جنگل‌کاری اقتصادی در کشور/ کاشت نهال در قالب زراعت چوب در ۱۱۰۰ هکتار از اراضی استان
همزمان با هفته خاک، با حضور رئيس سازمان جهادکشاورزی آذربايجان شرقی، رئيس دانشگاه علوم پزشکي تبريز، معاون هماهنگ‌کننده سپاه عاشورا و مديرکل منابع طبيعی و آبخيزداری آذربایجان‌شرقی با غرس تعدادي نهال به ياد شهيد فخري‌زاده و شهدای سلامت در محوطه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبريز، عمليات درختکاری و تقويت پوشش گياهی در عرصه‌های منابع طبيعی آذربايجان شرقی آغاز شد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی، رحیم مهردادی در حاشیه این مراسم  در گفت‌وگو با خبرنگاران، هدف از کاشت این نهال‌ها را گرامیداشت و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره دانشمند شهید فخری‌زاده و شهدای مدافع سلامت استان دانست.
وی با اشاره به هفته‌ جهانی خاک، اظهار داشت: پنجم دسامبر مصادف با پانزدهم آذر ماه به عنوان روز جهانی خاک نامگذاری شده است که در کشور ما نیز این مناسبت به مدت یک هفته گرامی‌داشته می‌شود.
وی افزود: در هفدهم آذرماه، در سراسر کشور با هدف درختکاری، اقدام به کاشت درخت می‌شود و امسال درختان به یاد شهدای مدافع سلامت و شهدای هسته‌ای بویژه دانشمند شهید محسن فخری‌زاده، کاشته می‌شوند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از کاشت نهال در قالب زراعت چوب در ۱۱۰۰ هکتار از اراضی آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: سهم آذربایجان‌شرقی از جنگل‌کاری اقتصادی و مشارکتی در کشور نیز ۴۳۰ هکتار می باشد.
وی یکی از رسالت‌های اصلی منابع طبیعی و آبخیزداری را حفاظت از خاک و استفاده حداکثری از نزولات و آب‌های جوی دانست و خاطرنشان ساخت: طرح درختکاری و تقویت پوشش گیاهی منابع ملی استان همزمان با سراسر کشور به همین منظور اجرا می شود.
مهردادی ادامه داد: یکی از نتایج اجرای این طرح‌ها جلوگیری از فرسایش خاک، جلوگیری از رسوب‌گذاری و افزایش نفوذپذیری آب در خاک و تقویت پوشش گیاهی می‌باشد که این نتایج موجب حفاظت از خاک می‌شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=10107

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.