5

تعلیق فعالیت آزمایشگاه های متخلف تشخیص کووید ۱۹

  • کد خبر : 10270
  • ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
تعلیق فعالیت آزمایشگاه های متخلف تشخیص کووید ۱۹

معاونت درمان وزارت بهداشت، نظارت بر آزمایشگاه های تشخیص پزشکی را تشدید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاونت درمان وزارت بهداشت اعلام کرد: در چارچوب تشدید نظارت بر آزمایشگاه های تشخیص پزشکی، در هفته گذشته فعالیت یک آزمایشگاه در حوزه نظارتی دانشگاه علوم پزشکی ایران که بدون اخذ مجوز اقدام به پذیرش و انجام آزمایش تشخیص مولکولی کووید ۱۹ نموده بود، متوقف شد.

همچنین مجوز دو آزمایشگاه مجاز به انجام این آزمایش که در ثبت نتایج آزمایشگاهی در سامانه پرونده الکترونیک سطح یک، سهل انگاری و تاخیر کرده بودند و یک آزمایشگاه به دلیل کسب نتایج نامطلوب در مهارت آزمایی، به دستور معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تعلیق شدند.

بر مبنای ابلاغ وزارت بهداشت، تمامی آزمایشگاه های تشخیص پزشکی دولتی و خصوصی برای پذیرش و انجام آزمایش تشخیص مولکولی کووید ۱۹ باید تایید معاونت های درمان دانشگاه های علوم پزشکی در ارتباط با رعایت استانداردهای تضمین کیفت و امنیت و ایمنی زیستی را دریافت کرده و صلاحیت فنی آنها به وسیله آزمایشگاه مرجع کشوری کووید ۱۹ در انستیتو پاستور ایران احراز شود.

آزمایشگاه های مجاز به انجام آزمایش تشخیص مولکولی کووید ۱۹ علاوه بر رعایت ضوابط و استانداردهای ابلاغی، متعهد به اخذ تعرفه قانونی خدمات آزمایشگاهی و ثبت فوری، مستمر و کامل نتایج آزمایش در سامانه های وزارت بهداشت هستند. این آزمایشگاه ها به طور دوره ای مورد ارزیابی صلاحیت قرار می گیرند و در صورت کسب نتایج نامطلوب تا رفع مشکلات احتمالی فعالیت خود را متوقف می کنند.

طبق ابلاغ ۱۷ آذر ۹۹ دبیر و رئیس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت، تعرفه آزمایش تشخیص مولکولی کووید ۱۹ بر مبنای برآورد هزینه تمام شده خدمت با استفاده از محصولات تولید داخل، در بخش دولتی حدود ۲۳۸۴۰۰۰ ریال و در بخش خصوصی حدود ۳۰۲۰۰۰۰ ریال تعیین شد که از تاریخ ذکر شده لازم الاجرا است. این هزینه شامل پذیرش، نمونه‌گیری در محل آزمایشگاه، انجام آزمایش استخراج و RT PCR، گزارش و ثبت در سامانه وزارت بهداشت می شود.

۵۰۹۳۶۱۳

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=10270

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.