9
نقبی بر اقدامات خیرخواهانه خیر تبریزی؛

از سرپرستی ۱۲۷ خانواده آسیب‌دیده از کرونا تا آغاز کمک‌های مومنانه!

  • کد خبر : 10316
  • ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
از سرپرستی ۱۲۷ خانواده آسیب‌دیده از کرونا تا آغاز کمک‌های مومنانه!
حاج حسین افتخاری از رزمندگان دفاع مقدس، اینک لباس خیّری بر تن کرده و در خط مقدم کارهای خیرخواهانه از سیل تا زلزله و کرونا حضور دارد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، حاج حسین افتخاری کارهای خیرخواهانه را از مدت‌ها پیش شروع کرده است اما این فعالیت‌ها و اقدامات انسان‌دوستانه، با شیوع ویروس کرونا در کشور به اوج رسید. در شرایطی که این ویروس منحوس همه دولت‌ها و کشورها را غافلگیر کرد، بی‌شک به میدان آمدن چنین افرادی جای بسی تقدیر دارد.
تهیه و اهدای ۱۵ کارتن لباس مخصوص و حساس کادر درمان و تهیه ۴۵۰۰ ماسک ویژه از اولین اقدامات حاج حسین افتخاری بود که در نوع خود، خدمت بزرگی به حساب می‌آمد تا جایی که رئیس بیمارستان سینای تبریز از این اقدام خیر تبریزی تجلیل کرد.
با همه‌گیر شدن ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از مشاغل و بیکاری بسیاری از سرپرستان خانوارها، وی برای کمک به معیشت اقشار آسیب‌پذیر شهر تبریز، بیش از ۵ هزار بسته تکمیلی معیشتی، ۶ هزار بسته و پک کامل بهداشتی، ۶ هزار پرس غذای گرم و حمایت از برخی سرپرستان خانوارها را به سرانجام رساند.
حاج حسین افتخاری در اقدامی دیگر تصمیم گرفت؛ سرپرستی ۱۲۷ خانواده‌ای که به شدت از شرایط موجود آسیب دیده و از لحاظ مالی در شرایط بدی قرار داشتند را برعهده بگیرد که این کار هم در نوع خود کم‌نظیر و تحسین‌برانگیز بود.
ذبح ۱۰ رأس شتر در ماه محرم به نیت ده شهید و توزیع گوشت آن بین نیازمندان، حمایت مالی از خادمین مساجد و هیئت ها، توزیع محلول ضدعفونی بین مساجد و پایگاه‌های مقاومت، اهدای دستکش و محلول ضدعفونی به بسیجیانی که در ضدعفونی معابر عمومی تلاش می‌کردند، کمک به زنان بی‌سرپرست و… از دیگر اقدامات خیرخواهانه حاج حسین افتخاری از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون است.
همچنین تهیه و توزیع ۴۵۰۰ ماسک ویژه بصورت رایگان در پمپ بنزین اختصاصی افتخاری برای اولین بار در بین پمپ‌بنزین‌داران در تبریز یک اقدام قابل تحسین در نوع خود محسوب می‌شود.
حاج حسین افتخاری از زمان جنگ تاکنون در هر کار خیرخواهانه‌ای از سیل تا زلزله حضور مستمر، پررنگ و داوطلبانه داشته است. در این راستا به پاس ارج نهادن به فعالیت‌های حاج حسین افتخاری می‌توان به تجلیل دکتر صومی رییس علوم پزشکی تبریز، رییس سازمان بسیج هنرمندان، حجت الاسلام والمسلمین سرائی نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا، دکتر آل هاشم امام جمعه محبوب تبریز و سرهنگ پاسدار صفدری فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز از این خیر بزرگوار اشاره کرد.
وی بارها اعلام کرده است که تا ریشه‌کنی کامل این ویروس منحوس، همچنان به فعالیت‌هایش ادامه خواهد داد تا بتواند باری از دوش اقشار آسیب‌پذیر استان بردارد.
حاج حسین افتخاری با گلایه از برخی افراد که عنوان می‌کنند وی برای شرکت در انتخابات شورای شهر یا مجلس این فعالیت‌ها را می‌کند، گفت: بسیار متأسفم که برخی از افراد تا این حد تنگ‌نظر و کوته‌فکر هستند. بنده نه برای شرکت در انتخابات تلاش می‌کنم و نه هیچ قصدی در این مورد دارم، تمام کارهای من برای کمک به هموطنانم و برای رضای خدا است.
شایان ذکر است که این خیر تبریزی مدتهاست که با اتکا به سرمایه شخصی خود، فعالیتهای خیرخواهانه زیادی در سطح استان انجام می‌دهد که موارد فوق‌الذکر تنها گوشه‌ای از این فعالیت‌ها است.
با توجه به فعالیت‌های چشمگیر خیرخواهانه توسط حاج حسین افتخاری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی در حکمی وی را به عنوان عضو شورای هماهنگی امور خیریه کلانشهر تبریز منصوب کرد.
همچنین با توجه به اقدامات خیرخواهانه این خیر بزرگوار، دکتر حمید حسین‌پور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان و حجت الاسلام والمسلمین عبدالحمید واعظی نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، با اهداء لوح سپاس از فعالیت‌ها و اقدامات حاج حسین افتخاری، تقدیر کردند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=10316

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.