11

۲۰۰ خانواده در صف دریافت فرزندخوانده در آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 10343
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
۲۰۰ خانواده در صف دریافت فرزندخوانده در آذربایجان شرقی
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از واگذاری ۴۱ کودک بی سرپرست به فرزندخواندگی طی هشت ماه گذشته خبر داد و گفت: امسال تعداد واگذاری کودک بی سرپرست به فرزندخواندگی در استان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، همچنین 200 خانواده پشت نوبت دریافت فرزند خوانده هستند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا، فرگل صحاف، با بیان این‌که از ابتدای سال جاری روال فرزندخواندگی توسط سازمان بهزیستی تغییر یافته است، اظهار کرد: تمامی افراد متقاضی که پنج سال از زندگی مشترک خود را سپری کرده‌ و صاحب فرزندی نشده‌اند، می‌توانند به سامانه بهزیستی مراجعه و نسبت به ثبت درخواست فرزندخواندگی اقدام کنند.
وی با اشاره به سامانه‌ی فرزندخواندگی بهزیستی که جهت رعایت حال متقاضیان راه اندازی شده است، افزود: حفظ نوبت متقاضیان و اجرای شفاف شرایط طبق دستورالعمل‌های بهزیستی در سامانه، تعداد متقاضیان واقعی، گروه سنی، ثبت تمامی اطلاعات فردی زوج و زوجه در سامانه، مشخص شدن جنسیت فرزندخوانده و غیره از جمله مزایای راه اندازی این سامانه است که براساس آن می‌توان احقاق حق هر متقاضی را به طور واضح بررسی کرد.
وی با بیان این‌که سالانه می‌توانیم ۲۴ الی ۳۰ فرزند به فرزندخواندگی واگذار کنیم، گفت: فرزندخواندگی شامل کودکانی می‌شود که طبق تشخیص دادگاه، سرپرستی و حضانت آن‌ها برعهده‌ی بهزیستی باشد.
مدیرکل بهزیستی استان تاکید کرد: بهزیستی تنها فرزندانی که حضانت آن‌ها از طریق دادگاه به بهزیستی واگذار شده‌ را می‌تواند به عنوان فرزندخوانده در اختیار خانواده‌های متقاضی قرار دهد.
وی ادامه داد: کودکانی که بدسرپرست بوده یا والدینشان در کمپ‌های ترک اعتیاد به سر می‌برند یا به دلیل اختلافات خانوادگی به بهزیستی سپرده شده‌اند، به عنوان امانت توسط بهزیستی نگهداری می‌شوند و تنها با تشخیص دادگاه به والدین خود بازگردانده می شوند.
صحاف با بیان این‌که افزون بر ۲۰۰ نفر پشت نوبتی فرزندخواندگی در آذربایجان شرقی وجود دارد، گفت: بیشترین درخواست‌ها برای نوزادان زیر دو سال است.
وی افزود: شیرخوارگاه بهزیستی احسان تبریز سالانه افزون بر ۲۰۰  کودک را پذیرش کرده و در حال حاضر ۵۰ الی ۶۰ کودک در شیرخوارگاه نگهداری می‌شود، ولی شاید از بین این کودکان تنها سه نفر واجد شرایط برای واگذاری به عنوان فرزند خوانده هستند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=10343

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.