13
گزارش

حقِ جلسه، محل اختلاف شورانشینان/ جریمه واحد نمونه به سبک شهرداری!

  • کد خبر : 10362
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
حقِ جلسه، محل اختلاف شورانشینان/ جریمه واحد نمونه به سبک شهرداری!
جلسه امروز شورای شهر تبریز با تصویب کمک مالی به بازسازی مسجد شالچی و اعمال مساعدت به بدهی شرکت پمپیران به پایان رسید.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، شهرام دبیری در جلسه امروز شورای شهر تبریز با اشاره به برگزاری حضوری جلسه شورای اسلامی شهر تبریز با توجه به کاهش میزان مبتلایان به ویروس کرونا اظهار داشت: شهروندان باید همچنان به رعایت پروتکل های بهداشتی تا پایان اپیدمی کرونا ادامه دهند.
وی با بیان اینکه روزانه ۷۰ هزار نفر در دنیا به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند،گفت: روزانه در ایران ۸ هزار و ۲۰۰ نفر هست و روزانه ۲۰۱ نفر فوت می‌کنند و با ادامه شرایط فعلی امیدواریم‌ در آینده نزدیک با تولید واکسن اپیدمی کرونا مدیریت شود.
رییس شورای اسلامی شهر تبریز با درخواست از شهروندان برای رعایت پروتکل‌ها عنوان کرد: از شهروندان تبریز بابت رعایت پروتکل‌های بهداشتی قدردانی می‌کنیم اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که تا زمانیکه واکسن به صورت گسترده به شهروندان تزریق نشود باید مسائل بهداشتی را رعایت کند، از شهروندان می‌خواهیم تا از برگزاری مراسمات شب یلدا پرهیز کنند.
وی در خصوص وضعیت خدمت ایثارگران یادآور شد: با وجود قانون برای ادامه کار بازنشستگان ایثارگر با وجود فرارسیدن زمان بازنشستگی از عدم پرداخت اضافه کاری این افراد گلایه کرده و از شهرداری خواست این اضافه کاری را پرداخت کند، باید از ایثارگرانی که سالها برای این شهر تلاش کرده اند تکریم ‌شود.
دبیری با تاکید بر لزوم پشتیبانی و کمک از قشر فرشبافان تبریز گفت: امروز باید هنر صنعت فرش را همراهی کنیم تا به جایگاه اصلی خود در اقتصاد برسد.
سپس دستور جلسه اول یعنی لایحه شهرداری تبریز درخصوص اعمال مساعدت مالی به معادل ۵۰ درصد از کل بـدهی احتسابی عوارض مربوط به فضای سبز به شرکت صنایع پمپیران به دلیل واحد تولیدی موفق و به لحاظ توسعه فضای سبزمطلوب محوطه داخلی شرکت مورد بررسی قرار گرفت.
▪️جریمه واحد نمونه فضای سبز به سبک شهرداری!
عبداله تقی‌پور در خصوص این لایحه اظهار داشت: کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز با حضور اعضا ماهیت رای صادره برای فضای سبز شرکت پمپیران را تایید و مشکلی وجود نداشت و موضوع پرداخت هبه برای توسعه فضای سبز این شرکت که یکی از شرکت‌های درخشان کشور است اعضای کمیسیون با بخشودگی کامل عوارض کمیسیون بند هفت موافقت کردند.
محمد باقر بهشتی با بیان اینکه متن این لایحه یک توهین به شرکت پمپیران است،عنوان کرد: باید متن آن اینگونه باشد که باتوجه به اینکه شرکت پمپیران فضای سبز مناسبی ایجاد کرده است شهرداری عوارضی از این شرکت دریافت نکند.
شکور اکبرنژاد با اشاره به اینکه از افراط و تفریط در زمینه محیط زیست پرهیز کنیم، یادآور شد: امروز یک واحد تولیدی موفق که یکی از کارگاه‌های موفق تولیدی است بخاطر سختگیری شورای شهر با مشکل روبرو است مگر درختانی که خود شهرداری مسئول مراقبت آنها هستند خشک نمی‌شود که از بخش خصوصی درخواست جریمه داریم.
کریم صادق‌زاده هم رای صادر شده از سوی شهرداری برای شرکت پمپیران را ناعادلانه اانست و گفت: رای صادر شده در حق یک واحد تولیدی موفق در سال جهش تولید قابل قبول و عادلانه نیست.شرکتی که به عنوان شرکت دوستدار محیط زیست انتخاب شده است خوب نیست که بخاطر خشک شدن سهوی چند درخت کوچک جریمه شود. انتظار داریم شهرداری تبریز در راستای کمک به رونق تولید و قدردانی از این شرکت دوستدار محیط زیست که بیش از ۴۰۰ اصله درخت در محیط شرکت کاشته است حمایت کند.
در نهایت اعضای شورای شهر تبریز با مساعدت مالی به شرکت پمپ ایران از محل عوارض مربوط به فضای سبز به لحاظ توسعه فضای سبز موافقت کردند.
▪️حقِ جلسه، حق یا ناحق؟!
دستور جلسه بعدی لایحه شهرداری تبریز درخصوص مساعدت مالی از بابت پرداخت حق جلسات سال ۹۹ اعضای شورای اسلامی شهرستان تبریز با قید ضرورت یک فوریت بود که سونیا اندیش با انتقاد از پرداخت حق جلسه برای جلسات شورا عنوان کرد: دلیل تشکیل و فلسفه تشکیل شورای شهرستان و شورای استان مشخص است و اگر تشکیل شده اند محل اعتبار و ساختار مشخص دارند که خودشان بودجهدارند و اینگونه نباید باشد که شورای شهر تبریز به این شورا ها مساعدت کند چراکه در این وضعیت بد اقتصادی با مشکلات بسیار از شهروندان پول دریافت می‌کنیم.
وی با بیان اینکه چهار سال است که یک بند از عملکرد شورای استان و شهرستان را ندیده‌ایم،خاطرنشان کرد: همانگونه که از سازمان‌ها و شرکت‌ها گزارش عملکرد دریافت می‌کنیم از شورای استان و شهرستان نیز عملکرد بخواهیم.
محرم محمدزاده هم با اشاره به اینکه عضو شورا بودن شغل محسوب نمی‌شود و اعضا نباید چشم داشتی به درآمد شورا داشته باشند، توضیح داد: هیچکدام از اعضای شورای شهر برای حضور در جلسات کمیسیون‌ها حق جلسه دریافت نمی‌کنند. وضعیت زندگی شهروندان بسیار با مشکل روبرو است اگر امروز ما پول این افراد نیازمند را در محل هایی که عملکرد آنها مشخص نیست هزینه کنیم باید پاسخگو باشیم.
وی با تاکید بر جلوگیری از هزینه‌های اضافی ابراز داشت: شورای شهر نباید به اعضای شورا که در جلسات شورای استان و شهرستان شرکت می‌کنند حق جلسه پرداخت کند و از هزینه کرد بیت المال در محل های غیر ضروری پرهیز شود. امروز جامعه با مشکل روبرو است و بعضی‌ها طلای همسر و فرزندانشان را برای عوارض شهری می‌فروشند.
رئیس شورای شهر تبریز هم با اشاره به اینکه براساس قانون شورای شهر مرکز استان می‌تواند به شورا های فرادستی کمک کنند، تصریح کرد: شورای شهرستان و استان نیز وظایف تعیین شده‌ای دارند و استخدامی نیز نداشته‌اند و کارمندان آنها به صورت مامور به خدمت از شهرداری در این شورا ها فعال هستند و اعضای آن حق الجلسه دریافت می‌کنند.
صادق زاده هم با نشانه رفتن انگشت اتهام به سوی فضای مجازی عنوان کرد: برخی در فضای مجازی با شیطنت خود اقدامات اعضای شورای شهر را زیر سوال می‌برند، نباید ما اقداماتی انجام دهیم‌ که عملکردمان به ناحق زیر سوال رود. عملکرد شورای پنجم تا چند روز آینده منتشر می‌شود بهتر بود که شورای استان و شهرستان نیز عملکرد سالانه خود را ارائه دهند.
در نهایت پرداخت هزینه به شورای استان و شهرستان برای بررسی بیشتر به جلسه بعد موکول شد.
▪️کمک مالی شورا برای بازسازی مسجد شالچی
دستور جلسه بعدی لایحه شهرداری تبریز درخصوص اعمال مساعدت مالی به هیئت امنای بازسازی مسجد شالچی جهت تسریع در عملیات بازسازی و مرمت مسجد با توجه به واقع شدن در منطقه محروم و حاشـیه شـهر تبریز بود که محمد باقر بهشتی در این خصوص گفت: سیاست شورای شهر در خصوص مساجد به نحوی است که اگر سرویس بهداشتی در اختیار عموم شهروندان قرار گیرد شهرداری باید هزینه این سرویس‌ها را پرداخت کند.
محمد حسن اسوتچی هم با بیان اینکه عدالت باید رعایت شود تا مساجد دیگر به این مساله معترض نشوند، ابراز داشت: شهرداری در تمامی موارد توزیع عادلانه را در نظر بگیرد اینگونه نباشد که مساجد دیگر مناطق به دلیل عدم حضور ساکنان محل مورد توجه قرار نگیرد.
لایحه شهرداری تبریز در خصوص اعمال مساعدت مالی و پرداخت بخشی از هزینه های بازسازی مسجد شالچی تصویب شد.
در ادامه علی آجودان زاده، عضو شورا نیز طی تذکری اظهار داشت: در منطقه ارم، دستگاه پوز سیب زمینی فروش ها تبدیل به ساخت و ساز های غیر مجاز شده است. شورای پنجم به هیچ عنوان بحث خودیاری را تصویب نکرده است و شهرداری خودش این موضوع را تصویب کرده است. آبروی شورای پنجم را با این کار نبرید!
وی با اشاره به برخی اتفاقات در شهرداری تبریز تصریح کرد: بعضی از نور چشمی ها در شهرداری وجود دارند که اگر تا هفته بعد تعیین و تکلیف نشوند نام آنها را رسانه‌ای می‌کنیم.
همچنین در این جلسه دو لایحه اعمال مساعـدت جهت ادامه و تکمیل پروژه طرح تجسـمی بشیر صلح و دوستی (چهل چراغ هنری) اثر آقای علی قنبری از هنرمنـدان مجسـمه سـاز و منبت کـار تبریزی از بـابت چاپ کتاب ومعرفی این اثر هنری با همکاری دانشگاه هنر اسلامی تصویب و صدور مجوز برگزاری مناقصات و واگذاری احداث پارک در روستای آرپادره سی به مبلغ ۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال به پیمانکاران و شرکت های واجدشرایط جهت انعقاد قرارداد و انجام عملیات مذکور جهت بررسی بیشتر به کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری ارسال شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=10362

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.