7

معضلی به نام ریختن نخاله ساختمانی در معابر عمومی شرق تبریز

  • کد خبر : 10365
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
معضلی به نام ریختن نخاله ساختمانی در معابر عمومی شرق تبریز
چنانچه شهروندان در مهلت مقرر اقدام به جمع‌اوری نخاله‌های ساختمانی نکنند، شهرداری طبق تبصره یک بند 2 ماده 55 قانون شهرداری‌ها، آنها جمع آوری و جریمه‌اش را نیز از مالکین اخذ می‌کند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، ریختن نخاله‌های ساختمانی در معابر عمومی همچون پیاده رو و خیابان منجر به ایجاد سد معبر و نارضایتی شهروندان از شهرداری ها می‌شود.
علاوه بر ایجاد سد معبرو اختلال در حرکت عادی شهروندان، بهداشت شهری نیز با این قبیل کارها توسط نخاله ریزان با تهدید جدی روبرو می شود. مسیر شرق تبریز که عمده ساخت و ساز شهری در آن واقع شده با این معضل شهری آشناست و تعدادی از ساخت و ساز کنندگان متاسفانه از جمع آوری نخاله ساختمانی خودداری کرده و راحت ترین راه یعنی رها کردن نخاله در پیاده رو وسطح خیابان ها انتخاب می کنند.
معاون خدمات شهری و اجرائی شهرداری منطقه پنج تبریز در این زمینه می‌گوید: قرار گرفتن شهرک های جدید الاحداث کلانشهر تبریز در حوزه استحفاظی منطقه پنج و همچنین رونق یافتن ساخت و سازاین منطقه را با معضل نخاله ساختمانی مواجه کرده است.
.

ناصر جعفری، در این رابطه می‌افزاید: ریختن هرگونه نخاله و زباله در معابر عمومی ممنوع بوده و در صورت مشاهده پیگرد قانونی دارد.
وی با بیان اینکه اکیپ های خدمات شهری به صورت مستمر، اقدام به صدور اخطاریه جمع‌آوری نخاله می‌کنند، اظهار می‌دارد: در صورتی که شهروندان در مهلت مقرر اقدام نکنند شهرداری طبق تبصره یک بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها نخاله ساختمانی را جمع آوری کرده و جریمه آن را نیز از مالکین اخذ می کند.
جعفری در خاتمه می‌افزاید: ریختن نخاله و زباله با این نیت که مامورین شهرداری باید آن را جمع آوری کنند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=10365

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.