5
رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی:

افزایش ۱۳ برابری تقاضا برای آبیاری کم فشار در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 10523
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
افزایش ۱۳ برابری تقاضا برای آبیاری کم فشار در آذربایجان‌شرقی
رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به تلاش این سازمان برای نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی در مصرف منابع آب گفت: تقاضا برای اجرای طرح های آبیاری کم فشار در استان حدود ۱۳ برابر افزایش یافته است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، اکبر فتحی  روز سه شنبه در جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان این‌که کشاورزان باید محصولات خود را بیمه کرده و با خیال راحت، محصول خود را تولید کنند، افزود: باید ترویج توسعه بیمه محصولات کشاورزی را مهم تلقی کرد و با هماهنگی صندوق بیمه، کشاورزان را به بیمه کردن محصولات تشویق کرد تا ریسک تولید کاهش یابد.
وی با اشاره به موضوع خسارت محصولات کشاورزی در اثر سرمازدگی، گفت: براساس یافته‌های علمی، سرمازدگی در این زمان معنا و مفهومی ندارد و بایستی با برنامه ریزی‌های لازم جهت جلوگیری از سرمازدگی در محل‌های پرخطر انجام شود، مثالا می‌توان با استفاده از تغذیه گیاهی مناسب، احتمال سرمازدگی را کاهش داد.
وی با اشاره به تفاهم نامه وزارت جهاد کشاورزی با ستاد اجرایی فرمان امام، گفت: این یک قرارداد مهم و عملی است که یکسری تعهدات مالی برای این ستاد دارد و قرار است تا در تامین ادوات، بذر، کود، بیمه، آموزش و پشتیبانی در کنار جهاد کشاورزی بوده و باید از این فرصت به نحو احسنت در راستای افزایش تولید محصولات کشاورزی استفاده شود.
فتحی از زحمات معاونت تولیدات دامی نیز قدردانی کرده و گفت: در مدت زمانی که کشور از کمبود پروتئین به خصوص گوشت مرغ رنج می‌برد، اقدامات انجام شده توسط این حوزه باعث شد تا در استان، قیمت‌ها سریع تر به حالت عادی خود بازگردد و با تامین نهاده‌های دامی در تامین مایحتاج جامعه به مشکل برنخورد.
وی افزود: تهیه آمارهای دقیق بخش تولیدات دامی و تحلیل آن‌ها این امکان را فراهم کرد تا تصمیم گیری و اقدامات انجام شده نتیجه خوبی به همراه داشته باشد.
وی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با جضور مرغداران و دامداران استان، گفت: در هفته جاری با برگزاری جلسه‌ای باید به مشکلات و دغدغه و پیشنهادات مرغداران و دامداران رسیدگی کرده و نظرات ارزنده آنان را در راستای پیشبرد تولیدات دامی عملیاتی کرد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با تاکید بر طرح پلاک کوبی دام‌ها، گفت: باید در طرح پلاک کوبی، تسریع به عمل آید تا آمار دقیقی در هنگام تامین نهاده‌های دامی در دست باشد.
وی گفت: برخی افراد سودجو با کاربری بسته بندی محصولات و صنایع کشاورزی اقدام به تغییر کاربری کشاورزی به مسکونی کرده‌اند که باید مکان دقیق این اقدامات شناسایی شده و اقدامات لازم در برخورد با متخلفان انجام گیرد.
وی به لزوم تشکیل کمیته تامین میوه شب عید اشاره کرد و گفت: این کمیته بایستی با کمک اتحادیه باغداران جهت برنامه ریزی تامین میوه مورد نیاز در ایام پیک مصرف نظیر شب عید تشکیل و به موقع نسبت به خریداری میوه اقدام کند تا در صورت نیاز بازار این محصولات را برای جلوگیری از کمبود و افزایش قیمت، به بازار روانه شود.
فتحی به مسائل حوزه آب و خاک پرداخت و گفت: اگر مشکل در  مرحله مکان یابی باشد و شروع یک پروژه باشد، کاری جز بررسی مکانی نمی‌توان کرد اما وقتی پروژه‌ای نیمه تمام مانده و کار در دست پیمانکار است، قطعا پیمانکار درصدد اتمام پروژه خواهد بود تا پولش را بگیرد در چنین شرایطی باید پیگیری‌ها و آسیب شناسی انجام شود و در جستجوی نواقص بود تا مشخص شود که چرا پروژه به اتمام نمی‌رسد.
وی با اشاره به موفقیت‌های این سازمان در حوزه روابط عمومی گفت: کسب رتبه اول مدیر برتر و روابط عمومی برتر در کشور نتیجه زحماتی بود که در طول یک سال کشیده شده است و این عنوان بایستی موجبات تلاش بیش از پیش همکاران روابط عمومی و دفاع از این مقام را در سال‌های آتی در پی داشته باشد و لازم است تا امکانات مورد نیاز روابط عمومی فراهم شود.
وی افزود: لازم است تا در مورد کسب اطلاعات و آمار دام و تولیدات دامی و تولیدات گیاهی تلاش بیشتری انجام شود تا افراد مربوطه در اجرای بعضی طرح‌ها با شناسایی محل تامین و چگونگی تامین منابع مالی طرح‌ها اقدام به برنامه ریزی و اجرا کنند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی هم‌چنین به تسهیل در صدور مجوزها تاکید کرد و گفت: باید کمیته‌ای تشکیل شود و به بررسی فرآیند صدور مجوزها رسیدگی کند و موارد غیر ضروری اصلاح و استعلامات بهینه سازی شود.
وی با تاکید بر فروش به موقع املاک مازاد بر نیاز مشخص شده سازمان، گفت: برخی شهرستان‌ها مانند مراغه، میانه، اهر و مرند با توجه به ظرفیت تولیدات کشاورزی و توسعه آن‌ها، نیاز به تشکیل صندوق حمایت از بخش کشاورزی شهرستان دارند که با استفاده از ماده ۱۲ می‌توان با فروش املاک مازاد آن قسمت، اقدام به این امر کرد؛ در این صورت، صندوق‌های خرد زنان نیز می‌توانند از این شرایط استفاده کنند.
وی با اشاره به لزوم اجرای قانون حدنگار نیز گفت: در دو آیتم این قانون باید بررسی شود که اولی شامل اموال اداره است و باید این اموال سنددار و مشخص شوند و آیتم دوم نیز در بخش اداره امور اراضی بررسی می‌شود که شامل زمین‌های با کاربری کشاورزی است که باید سند دار تک برگ شده و اجرای آن در اولویت قرار گیرد.
فتحی در خاتمه گفت: آذربایجان شرقی در تامین نهاده‌های دامی، تولید گوشت مرغ و تعیین قیمت مصوب و فروش گوشت مرغ به قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار جز برترین استان‌ها است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=10523

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.