7
رئیس شوراهای اسلامی استان آذربایجان‌شرقی:

کاهش اختیارات شورا، رسالت نظارت محور آن را زیرسوال خواهد برد!

  • کد خبر : 10520
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
کاهش اختیارات شورا، رسالت نظارت محور آن را زیرسوال خواهد برد!
رئیس شوراهای اسلامی استان آذربایجان‌شرقی گفت: متاسفانه نهم آذرماه جاری مصوبه ای مبنی بر سلب حق اخذ عوارض محلی از شورا و قرار گرفتن آن در اختیار وزارت کشور در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که باعث تقلیل اختیارات و کاهش رسالت نظارت محور شورا خواهد شد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، غلامحسین مسعودی ریحان در اولین نشست دوره پنجم هیئت رئیسه این شورا با بیان اینکه شورا بعنوان یکی از ارکان اصلی مردم سالاری با هدف تمرکززدایی و کوچک نمودن دولت فعالیت می‌نماید، خاطر نشان کرد: توزیع اختیارات شورا صرفا برای منافع مردم بوده و این مصوبه عکس اهداف شورا و مغایر با اصل ۴۴ قانون اساسی و ترویج اقتصاد مقاومتی است. امیدواریم شورای نگهبان با توجه به این مسئله به اعتراض ما ترتیب اثر دهد.
وی در پایان سخنانش، مغایر نبودن اصول قانون اساسی و ماهیت شورا را یادآور شد و عنوان کرد: درخواست صریح ما جلوگیری از این اتفاق است و باید ذهنیت ها نسبت به شورا اصلاح گردد تا بدرستی بتوانیم از جایگاه شورا و حقوق شورائیان استان دفاع کنیم.
 
▪️هر چه از پایتخت دور شویم، توجه‌ها کمتر می‌شود!
 
امیدی؛ نائب رئیس شورای اسلامی استان هم در این نشست با اشاره به کم توجهی مسئولان به مسائل استان‌ها گفت: انعکاس واقعی روحیات و افکار شورای استان باید صورت گیرد، چرا که هدفی جز مطالبه حقوق مردم وجود ندارد.
وی افزود: متاسفانه مرکز کشور و بخصوص پایتخت بیشتر از سایر استان‌ها در کانون توجه قرار داشته و هرچه از پایتخت دور می‌شویم، توجه به استان‌ها کمتر می‌شود! این تفکر در هر استان در مورد مرکز استان هم وجود دارد.
 
▪️شهرک‌های صنعتی، پیشرو در ارائه خدمات نرم‌افزاری جهت فناوری و تولید
 
رئیس سازمان صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی استان نیز در این نشست با مرور اقدامات صورت گرفته در این شرکت، گفت: اساس کار ما حمایت از صنایع کوچک و متوسط است، چرا که بشدت نیازمند حمایت بوده و بدون آنها صنایع بزرگ قادر به فعالیت در چرخه تولید نخواهند بود.
مطلبی با اشاره به اینکه صنایع دارای کمتر از ۵۰ نفر پرسنل اعم از مدیران و کارکنان، جز صنایع کوچک محسوب شده، صنایع دارای ۵۰ تا ۱۰۰ نفر پرسنل در رده صنایع متوسط بوده و صنایع دارای بیش از ۱۰۰ نفر پرسنل در گروه صنایع بزرگ دسته‌بندی می‌شوند، اظهار داشت: در راستای افزایش راندمان تولید، اطلاعات واحدهای صنعتی همواره مورد بروزرسانی قرار گرفته و آموزش‌های رایگان مربوطه در همه زمینه‌ها در صورت نیاز در اختیارشان قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: همچنین با برگزاری تورهای صنعتی، ضمن بازدید از صنایع مختلف، وضعیت کلی سایر صنایع هم مورد ارزیابی قرار گرفته و در واحدهای مشاور، توانمندی‌های تولید لحاظ می‌گردد.
وی از رفع مشکل فناورانه صنایع با اولویت رفع در داخل کشور خبر داد و گفت: این سازمان متولی ایجاد خوشه‌های صنعتی در استان بوده و با شناسایی ۴۱ خوشه در استان در کنار خدمات مشاوره کسب و کار گام‌های مهمی برداشته است.
مطلبی افزود: تنها نهاد ارائه خدمات نرم‌افزاری در کشور ما هستیم و تنها شهرک فناوری قطعات خودرو در کشور نیز در تبریز تاسیس شده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=10520

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.