6
رئیس شورای اسلامی شهر:

اولویت بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تبریز، پروژه‌های نیمه‌تمام باشد

  • کد خبر : 10618
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
اولویت بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تبریز، پروژه‌های نیمه‌تمام باشد
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: اولویت ما در تدوین بودجه ۱۴۰۰ باید پروژه‌های نیمه تمام، تفاهم نامه‌ها و اهداف تعیین شده، باشد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا، شهرام دبیری پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی راهکارهای تدوین بودجه و تعرفه عوارض محلی، اظهار کرد: باید بودجه واقع‌گرایانه‌ای برای سال ۱۴۰۰ پیش بینی کنیم که هزینه‌های جاری و افزایش آن را در بودجه لحاظ کرده و تناسب بین بودجه جاری و عمرانی را حفظ کنیم.
وی با اشاره به تدوین تعرفه عوارض محلی سال آتی نیز بیان کرد: در تدوین تعرفه عوارض سال ۱۴۰۰، افزایش تعرفه در بافت‌های فرسوده و حاشیه‌ای نباید باعث فشار به این اقشار جامعه باشد، ولی در مقابل افرادی که از طریق ساخت و ساز به سود می‌رسند، باید عوارض خود را مطابق تعرفه با افزایش جدید پرداخت کنند که منعی نداشته و منبع درآمد شهرداری است.
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز افزود: باید سیاست‌های کلی دولت و وزارت کشور را نیز در تعرفه‌های عوارض محلی لحاظ کنیم.
وی با اشاره به سیاست‌های کلی دولت در رابطه با عوارض محلی، اعلام کرد: دولت و وزارت کشور تأکید دارند که شهرداری درآمد خود را در ارتباط با پروانه ساختمانی و فروش تراکم به حداقل رسانده و وابستگی به این امر کم باشد.
وی اضافه کرد: اشکالاتی در زمینه وصول عوارض نوسازی داشته‌ایم و نه تنها در شهرداری تبریز، بلکه در تمام شهرداری‌ها در مورد وصول درآمد نوسازی مشکل داریم.
دبیری با تأکید بر اهمیت مشارکت شهروندان در تدوین تعرفه عوارض محلی، افزود: در خصوص تعرفه عوارض محلی می‌توانیم اقدام به دریافت نقطه نظرات شهروندان کرده و پل‌های ارتباطی ویژه‌ای اعم از فضای مجازی یا به شکل مکتوب ایجاد کنیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=10618

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.