9
مدیرعامل سازمان قطارشهری تبریز:

چهار ایستگاه جدید قطارشهری تبریز آماده بهره‌برداری است

  • کد خبر : 10612
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
چهار ایستگاه جدید قطارشهری تبریز آماده بهره‌برداری است
مدیرعامل سازمان قطارشهری تبریز گفت: در راستای تکمیل خط اول قطارشهری، چهار ایستگاه جدید آماده بهره‌برداری بوده و فردا از طریق ویدئو کنفرانس از سوی رئیس جمهوری افتتاح می‌شود.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، مصطفی مولوی، افزود: این ایستگاه ها شامل ایستگاه «سردار ملی» در خیابان امام خمینی (ره)، «امام حسین(ع)»، «شهید باکری» و «نور» است که برای تامین هزینه های ساختمانی، تملک و خرید تجهیزان آن ها چهار هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال اعتبار ریالی و هشت میلیون و ۴۰۰ هزار یورو اعتبار ارزی هزینه شده است.
وی اظهار داشت: ایستگاه سردار ملی با ۱۰ هزار مترمربع زیربنا اجرا شده که برای تامین هزینه های ساختمانی، تملک و خرید تجهیزات این ایستگاه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار ریالی و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار یورو اعتبار ارزی هزینه شده است.
مدیرعامل سازمان قطارشهری تبریز گفت: ایستگاه امام حسین (ع) با زیربنای ۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع در ضلع شمال شرقی این میدان واقع شده که برای احداث و تجهیز آن یک هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار ریالی و ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار یورو اعتبار ارزی هزینه شده است.
مولوی، ادامه داد: ایستگاه شهید باکری نیز با زیربنای ۷ هزار مترمربع با صرف یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار ریالی و ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار یورو اعتبار ارزی آماده بهره برداری است.
وی یادآوری کرد: ایستگاه نور به عنوان آخرین ایستگاه خط اول قطارشهری تبریز در غربی‌ترین نقطه شهر و در منطقه لاله احداث شده و به دپوی غربی این خط متصل است که برای بهره برداری از آن با زیربنای ۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع ۸۲۰ میلیارد ریال اعتبار ریالی و یک میلیون و ۹۰۰ هزار یورو اعتبار ارزی هزینه شده است.
مدیرعامل سازمان قطارشهری تبریز گفت: از این ایستگاه ها، یک ایستگاه از فاز دوم خط اول و سه ایستگاه هم از فاز سوم خط اول است و با بهره برداری از این ایستگاه ها تنها سه ایستگاه دیگر از مجموع ایستگاه های خط اول قطارشهری باقی می ماند که تلاش می شود آن ها نیز نیمه اول سال آینده تکمیل و به بهره برداری برسد.
مولوی، یادآوری کرد: بهمن سال گذشته نیز فاز سوم خط اول قطارشهری تبریز شامل ایستگاه میدان کهن و ادامه خط اول تا پایان آن به جز ایستگاه های واقع در مسیر با حضور رییس دفتر ریاست جمهوری به بهره برداری رسیدند.
طرح مطالعه پروژه قطار شهری تبریز در سال ۱۳۸۰ و عملیات اجرایی آن نیز سال ۱۳۸۴ آغاز شد و در ۱۳۹۴ بخشی از آن به بهره برداری رسید که این پروژه در ۵ خط شامل ۴ خط اصلی و ۱ خط حومه، در مجموع به طول ۱۰۰ کیلومتر طراحی شده‌ است.
در حال حاضر فاز اول و دوم خط یک قطارشهری تبریز به طول ۱۱ کیلومتر از ایستگاه ائل‌گلی تا ایستگاه میدان ساعت در حال بهره‌برداری است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=10612

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.