5

جلد دوم اطلس بیماری های نادر ایران مجوز انتشار گرفت

  • کد خبر : 10750
  • ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
جلد دوم اطلس بیماری های نادر ایران مجوز انتشار گرفت

جلد دوم اطلس بیماری های نادر با عنوان «بیماری های داخلی نادر»، از مجموعه مجلدات اطلس بیماری های نادر که شامل ۷۷ نوع بیماری نادر داخلی است، مجوز گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد بیماری‌های نادر ایران، مجموعه پنج جلدی این اطلس که تا کنون دو جلد آن تکمیل گردیده است با همکاری پزشکان و متخصصان بنیاد بیماری‌های نادر و دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران، و شهید بهشتی در راستای توسعه دانش و آگاهی در مورد این بیماری‌ها به رشته تحریر در آمده است.

این جلد بر بیماری‌های خون، روماتولوژی، غدد، سیستم ایمنی، گوارش، نفرولوژی، ریه و عفونی متمرکز شده است که بیشتر ارگان‌های داخلی بدن را درگیر بیماری می‌کنند.

با توجه به مباحث تخصصی و فوق تخصصی این اطلس، جامعه پزشکی و پیراپزشکی شامل متخصصان و پزشکان عمومی، محققان، دستیاران و دانشجویان رشته‌های مرتبط می‌توانند از این اطلس در راستای فعالیت‌های علمی و تشخیص سریع بیماری‌ها استفاده کنند.

اطلس بیماری‌های نادر داخلی با سرپرستی علی جواد موسوی فوق تخصص ریه و همچنین داریوش فرهود، حمیدرضا ادراکی، مهدی نوروزی، سعیده مهدی پور، علی تقوی، محمدیزدان حق شناس، سیامک عبدی و کامران یعقوب پور به عنوان اعضای کمیسیون پزشکی بنیاد بیماری‌های نادر و شیرین حقیقی و عبدالعلی شهراسبی به عنوان اساتید همکار تألیف شده است که به زودی چاپ و در کتابفروشی های معتبر عرضه خواهد شد.

۵۰۹۹۱۸۳

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=10750

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.