22
حسن نژاد نماینده ادوار مجلس:

نماینده «شازند» هیچ چیز از امنیت ملی نمی داند/ ایران و ترکیه شریک استراتژیک همدیگرند/ هیچ قومی در کشور، ایرانی تر از دیگری نیست

  • کد خبر : 10732
  • ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
نماینده «شازند» هیچ چیز از امنیت ملی نمی داند/ ایران و ترکیه شریک استراتژیک همدیگرند/ هیچ قومی در کشور، ایرانی تر از دیگری نیست
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: کسی که در تریبون مجلس اعلام می کند که باید از ارمنستان حمایت می کردیم یعنی علاوه بر اینکه هیچ چیز از منافع ملی و امنیت ملی نمی داند، شایستگی نمایندگی مجلس را هم ندارد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از رسانه‌های محلی، محمد حسن نژاد در واکنش به اظهارات توهین آمیز نماینده شازند در مجلس، اظهار کرد: آقای بیغش با بهانه قرار دادن یک بیت شعر خوانده شده توسط اردوغان به همه تاخت و اعلام کرد ما باید در جنگ قره باغ به نفع ارمنستان اشغالگر وارد جنگ می شدیم!
وی افزود: ما بر دهان هر کسی می زنیم که به ایران چپ نگاه کند، حال فرق نمی کند این فرد اردوغان باشد یا ترامپ یا هر کس دیگر. شعر “آراز آراز” یک شعر فولکلوریک و قدیمی است که توسط مردم آذربایجان برای هر جدایی خوانده می شود، چه در فوت عزیزان شان و چه در مهاجرت و دوری عزیزان. پس لطفاً با بهانه ایران دوستی، به فرهنگ و ادبیات آذربایجان نتازید.
نماینده سابق مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شما چگونه نماینده انقلابی هستید که خلاف نص صریح قرآن، خلاف فرمایش صریح مقام معظم رهبری، در جنگ قره باغ دوست داشتید در کنار دولت ظالم اشغالگر و ناحق ارمنستان قرار بگیرید تا خاک اسلام، سرزمین رسمی شیعیان مظلوم را به نا حق تصرف کنند؟! کاش این رگ گردنتان برای ترور افتخارات ایرانیان، برای حمله به نطنز، برای یاوه گویی اروپایی ها در حمایت از مفسد فی الارضی که عنوان خبرنگار را به او چسباندند نیز اینگونه بر آمده می شد!
حسن نژاد گفت: همگان بدانند ما با سیلی در دهان کسانی می زنیم که چشم طمع به ایران عزیزمان داشته باشند، ولی مسلماً با لگد نیز بر دهان کسانی می کوبیم که با دستمایه قرار دادن هر چیزی بخواهند به هویت ترکی آذربایجانی ایرانی ما خدشه وارد کرده و با القای فتنه نخ نما شده پان ترکیسم، بخواهند حقوق قانونی ما در حوزه های مختلف را نادیده بگیرند.
وی ادامه داد: کسانی که در ترور سپهبد سلیمانی و شهید دکتر فخری زاده واکنشی نشان ندادند، حالا چطور شده است که با یک شعرخوانی اردوغان چنین واکنش های افراطی و توهین آمیزی انجام می دهند؟
عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: هیچ کشوری به مانند ترکیه برای دور زدن تحریم های بین المللی به ایران کمک نکرده است و عده ای با حمله به رئیس جمهور ترکیه و متشنج کردن روابط دو کشور، می خواهند روابط ایران و ترکیه را مخدوش کنند تا فشارها علیه ایران را پررنگ تر شود تا فشارهای تحریمی و اقتصادی امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران تشدید شود.
حسن نژاد گفت: این روند بسیار مشکوک است که عده ای که دم از ایران دوستی و وطن پرستی می زنند، در ترور سردار سلیمانی و دکتر فخری زاده آن چنان منفعل عمل کنند، اما با یک بیت شعر اردوغان چنین برآشفته شوند و سعی کنند با بر هم زدن قاعده روابط ایران و ترکیه، از این دو کشور دوست و برادر که شریک استراتژیک همدیگرند، یک دشمن بسازند.
وی افزود: شعری که اردوغان خواند از اشعار فولکلوریک و بسیار مرسوم آذربایجان است و هر کس که ادعا می کند این شعر نماد جدایی طلبی است، حتما غلط می کند. این شعر حتی در مراسم های تدفین و ترحیم آذربایجانی ها هم قرائت می شود. این یک سناریوی خطرناک است که فولکلور و فرهنگ آذربایجان را با چنین بهانه گیری های واهی مورد هجمه قرار دهند.
حسن نژاد اظهار کرد: وقتی وزارت امور خارجه ترکیه رسماً اعلام می کند که هدف رئیس جمهور این کشور از قرائت این شعر طرح ادعای ارضی علیه جمهوری اسلامی ایران نبوده و منظور از قرائت آن گرامیداشت آزادی قره باغ است، دیگر لازم نبود فضای کشور را با واکنش های نادرست چنین ملتهب سازند. آقای اردوغان حتی پس از این شعر چند بار اسم لاچین را آورد تا نشان دهد منظور از قرائت این شعر آزادی قره باغ و شهر تاریخی لاچین است.
وی گفت: خوب بود آقای ظریف قبل از واکنش و توئیت زدن نسبت به شعرخوانی رئیس جمهور ترکیه، با یکی دو نفر از ادیبان آذربایجانی مشورت می کرد، در این صورت حتماً متوجه مفهوم این شعر می شد و واکنش معقولانه تری می داشت و وزارت خارجه باید از طریق مجاری دیپلماتیک رفع سوء تفاهم می کرد.
این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: کسانی که از کریدور ارتباطی نخجوان و غرب جمهوری آذربایجان نگران هستند، چرا سالهاست راه آهن میانه به تبریز را تکمیل نکرده اند؟ اگر کریدور شمالغرب این چنین مهم است که هست، چرا با احداث راه آهن قروین- رشت، راه آهن آذربایجان را به بن بست کشاندند؟ اگر هم توجیهی ندارد، چرا همین افراد به کریدور ارتباطی زنگه زور حساسیت دارند؟
حسن نژاد ادامه داد: یک سری لابی های ارمنی با نفوذ در دولت باعث تصمیم های غلط در خصوص قره باغ شده و با دروغ پراکنی ها و ایجاد التهاب در فضای مجازی سبب می شوند مسئولان واکنش ها و تصمیم های نادرستی داشته باشند که بر اساس داده های غلط بوده و به سود منافع ملی نیست.
وی با اشاره به اظهارات توهین آمیز نماینده شازند، ادامه داد: برخی نمایندگان مجلس در حالی که حتی جغرافیای سیاسی منطقه را هم نمی شناسند و درباره قره باغ و سخنان اردوغان و امنیت ملی نظر می دهند!
این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همان قدر ما ایرانی هستیم که دیگر اقوام کشور ایرانی هستند و هیچ قومی ایرانی تر از دیگری نیست. کسی حق ندارد به بهانه طرح مطالبات به حق، به مردم آذربایجان انگ بزند. کسی که در تریبون مجلس اعلام می کند که باید از ارمنستان حمایت می کردیم یعنی علاوه بر اینکه هیچ چیز از منافع ملی و امنیت ملی نمی داند، شایستگی نمایندگی مجلس را هم ندارد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=10732

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. با سلام به محضر نما ینده سابق شهر ستا نهای مرند جلفا عرض کنم دانستن خوبه هرکس تجربه کار کردن و حس کند میشود یک تجربه و از روی تجربه میتواند خدمات بیشتری کند جناب اقای دکتر حسن زاده شما بگویید ببینیم تو این ۸ سال نمایندگی چه خدماتی به شهر مان مرند کردید کدوم کار خانه ای امد تا جوانان مرند مشغول کار شوند بس شعار دادن اسان اما عمل کردن سخت بس میتوان گفت به حرف زدن چیزی نمیدن تو این ۸ سال کار بخصوصی نکردید برای مرند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.