7
کارشناس مسئول اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی:

غلظت آلاینده‌ها در مناطق پرتردد شهری در آذربایجان‌شرقی افزایش می‌یابد

  • کد خبر : 10844
  • ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
غلظت آلاینده‌ها در مناطق پرتردد شهری در آذربایجان‌شرقی افزایش می‌یابد
کارشناس مسئول اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: افزایش غلظت آلاینده‌ها در دو روز آینده در مناطق صنعتی و پرتردد شهری دور از انتظار نیست.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، مرتضی نریمان، با بیان اینکه در این روزها هوا در سطح استان پایدار و در برخی زمان ها ابری خواهد شد، افزود: در برخی مناطق به ویژه ارسباران با غبار محلی و مه همراه خواهد شد.
وی اظهار داشت: از اواخر روز سه شنبه با نفوذ تدریجی سامانه بارشی به استان پیش بینی می شود میزان ابرها و سرعت باد افزایش یابد و بارش برف و باران آغاز شود.
کارشناس مسئول اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه این سامانه تا روز پنجشنبه در سطح استان فعال خواهد شد، گفت: پیش بینی می شود شدت فعالیت این سامانه روز چهارشنبه باشد.
نریمان، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ورزقان با ۱۴ درجه سانتی گراد زیر صفر سردترین شهر و جلفا با ۱۰ درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین شهر استان ثبت شده است.
وی یادآوری کرد: دمای تبریز در گرمترین زمان به ۳ درجه بالای صفر و در سردترین زمان به ۴ درجه زیر صفر رسید و دمای فعلی تبریز یک درجه زیر صفر است که نسبت به روز گذشته یک درجه کاهش یافته است.
آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=10844

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.