7

وعده‌های نمکی به پرستاران/از پرداخت های ویژه تا استخدام‌های جدید

  • کد خبر : 10924
  • ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
وعده‌های نمکی به پرستاران/از پرداخت های ویژه تا استخدام‌های جدید

وزیر بهداشت، در مراسم روز پرستار که به صورت مجازی برگزار شد، چند خبر خوب به پرستاران داد و از زحمات آنان در بحران کرونا، تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید نمکی، با بیان اینکه من در مقابل همه جامعه بهداشت و درمان و نظام سلامت کشور سر تعظیم فرو می‌آورم، گفت: امروز دیگر روز پرستار را فقط روز پرستار نمی‌بینم. همانطور که روز پزشک، داروساز، علوم آزمایشگاهی و…، را دیگر تنها مختص این افراد نمی‌بینم، بلکه این روزها متعلق به همه جامعه پزشکی است. زیرا در این مدت جامعه پزشکی و نظام سلامت ثابت کرد که همه در کنار هم و به عنوان ید واحد در خدمت مردم هستند. این عظمت، همبستگی و وفاق در جامعه پزشکی و در تاریخ این مملکت ثبت شد و حرمت و عزت این جامعه را مردم از کودک و بزرگ و در نسل‌های آتی در قلب، روح و ذهن و صفحات تاریخ این مملکت خواهد ماند. روز پرستار را به این عزیزان تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: گرچه امروز دلم نمی‌آید از آنچه که درباره مسائل مادی برای این عزیزان دنبال می‌کنیم، حرفی بزنم، اما به هر حال زندگی خرج دارد و متأسفانه گاهی کرامت انسانی درگیر این مسائل مادی و دنیوی می‌شود. ما تلاش کردیم در این ایام و در سال قحطی منابع اقدامی انجام دهیم. متأسفانه ما یکی از بدترین ایام تاریخ این مملکت را از نظر شرایط اقتصادی داریم، مدیریت می‌کنیم. قحط سالی امسال را در هیچ سالی در تاریخ بعد از انقلاب این کشور نداشتیم. به هر حال من دستی بر آتش بودجه و مسائل مالی داشتم، اما سالی به سختی امسال در نظام اقتصادی کشور نداشتیم؛ چه از نظر ارز و چه از نظر ریال. این تنگنایی که متأسفانه بر ما تحمیل شد، با مضایقی همراه شد که در تهیه نیازهای نظام سلامت اعم از تجهیزات و دارو هم با بی رحمی و قساوت تحریم‌کنندگان بین المللی همراه شد که سر دسته آن هم آمریکایی‌ها بودند. ما در این سال سخت تلاش کردیم، بیشترین افزایش سنواتی را برای پرسنل بهداشت و درمان کشور رقم بزنیم. در حالی که چنین پدیده‌ای را در تاریخ سال‌های گذشته و افزایشی در این سطح را برای حقوق و مزایای این افراد نداشتیم؛ به طوری که نسبت به آخرین ماه سال ۱۳۹۸، حدود ۱۰۰ درصد افزایش یافت که بار مالی سنگینی هم تحمیل کرد.

نمکی افزود: برای جامعه شریف پرستاری هم از امروز ۵۰ درصد فوق‌العاده ویژه را در احکام لحاظ خواهیم کرد. در عین حال به معاونین توسعه، درمان و پرستاری ابلاغ کردم که برای پرستاران علاوه بر کارانه از ابتدای سال برای عزیزانی که در بخش‌های کرونا کار می‌کردند، فوق‌العاده ویژه دیگری را به عنوان سختی کار لحاظ کنیم که گرچه رقم‌ها بالا نیست، اما در وسع خودمان بتوانیم سمبلی از قدرشناسی خودمان را خدمت این عزیزان اعلام کنیم.

وی افزود: ضمن اینکه امسال ۲۰ هزار مورد استخدام در جامعه پرستاری را داریم که بعد از سال‌های بعد از انقلاب اولین بار در کشور چنین اقدامی را انجام می‌دهیم و اولویت‌مان هم با پرستارانی است که به عنوان شرکتی و قراردادی در مجموعه‌های وزارت بهداشت زحمت می‌کشیدند و با اولویت پرستارانی که در بخش‌های کرونا زحمت می‌کشیدند، اما باز هم می‌دانیم که کافی نیست و امیدواریم بتوانیم قدم‌هایی را برای قدردانی مادی و معنوی از این قشر عزیز گام برداریم.

وی با بیان اینکه به همه شهدا اعم از شهدای دفاع مقدس، مدافع سلامت و به خصوص شهدای پرستاری که در این راه جان‌شان را نثار کردند، درود می‌فرستم، گفت: امیدوارم که با عزیزان مورد وثوق حق تعالی همنشین و همراه باشند.

۵۱۰۰۳۴۶

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=10924

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.