9
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی خبر داد:

نشت‌یابی تجهیزات و تاسیسات، رویکردی مهم در بهره‌برداری ایمن و کاهش هدررفت گاز

  • کد خبر : 11179
  • ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
نشت‌یابی تجهیزات و تاسیسات، رویکردی مهم در بهره‌برداری ایمن و کاهش هدررفت گاز
مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی گفت: نشت یابی تجهیزات و تاسیسات گازرسانی، رویکردی مهم در بهره برداری ایمن و کاهش هدررفت گاز می باشد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، سیّدرضا رهنمای توحیدی با اعلام این مطلب گفت: این شرکت با نشت یابی ۲۴۱۴۷ کیلومتر شبکه گازرسانی و ۸۴۱۲۷۰ انشعاب گاز طی سال گذشته، از شرکت های پیشرو در این خصوص می باشد.
وی با اشاره به وقوع زلزله سال گذشته در شهرستان­ های میانه و سراب افزود: عملیات نشت یابی در این شهرستان ها به صورت چندباره انجام یافته و همچنین با توجه به قدمت شبکه های گازرسانی در کلان شهر تبریز، نشت یابی تاسیسات گازرسانی آن، در دوره های ۶ ماهه و دوبار در سال انجام می پذیرد.
توحیدی به برنامه ریزی دقیق، تجهیزات پیشرفته و اقدامات شاخص در حوزه نشت یابی تأکید و اظهار داشت: نشت یابی، از ارکان اصلی پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی، مقاوم سازی و تعمیرات تجهیزات گازرسانی، جلوگیری از هدر رفت سرمایه ملّی و کاهش آلایندگی های زیست محیطی می باشد.
وی تصریح کرد: امسال ۲۰ دستگاه پیشرفته نشت یابی به تجهیزات مورد استفاده در این حوزه افزوده شده و فرآیند نشت یابی در تمامی شهرستان های استان به صورت هم زمان مورد اقدام قرار می گیرد.
مدیرعامل شرکت گاز استان تاکید نمود: امسال کل نشتی­ های زیر­زمینی کشف شده به تعداد ۱۷۹۲ مورد و کلیه نشتی­ های درجه یک فوقانی به تعداد ۵۷۸۳ مورد برطرف گردیده و با توجه به نشت­ یابی کامل کلیه خطوط­ گازدار­ و انشعابات طی چند سال اخیر، روند نشتی زیرزمینی کاهش چشمگیری داشته و درحال حاضر با تمهیدات به عمل آمده، عملیات رفع نشتی در سریع­ ترین زمان ممکن انجام می­‌پذیرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=11179

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.