6

استفاده ازواکسن داخلی اولویت دارد

  • کد خبر : 11363
  • ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲
استفاده ازواکسن داخلی اولویت دارد

اهواز – رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: در کنار تلاش برای واردات واکسن به کشور ولی اولویت ما استفاده از واکسن کرونای تولید داخل است.

به گزارش خبرنگار مهر، کریم همتی عصر امروز در حاشیه بازدید از ساختمان قدیم بیمارستان طالقانی اهواز با اشاره به اینکه سیاست کلی وزارت بهداشت استفاده از واکسن کرونای تولید داخل است اظهار کرد: این واکسن هم اینک در خال ساخت است و به عبارتی مراحل انسانی آن هم از روز گذشته آغاز شده است. استفاده از واکسن تولید داخل مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس‌جمهور هم هست.

وی افزود: آزمایشات بالینی واکسن تولید داخل ممکن است کمی زمان می‌برد ولی طبق پیش‌بینی‌ها ما احتمالاً از خرداد یا اردیبهشت سال آینده آماده استفاده گسترده از این واکسن می‌شویم.

همتی بیان کرد: البته این به معنای عدم استفاده از واکسن‌های خارجی نیست و ما در این مدت از کمک‌های بین‌المللی در زمینه تأمین واکسن کرونا استقبال می‌کنیم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر همچنین با اشاره به اینکه برخی ایرانی‌های خارج از کشور برای اهدای واکسن به کشور اعلام آمادگی کرده‌اند، عنوان کرد: روند انتقال این واکسن‌ها در حال انجام است و برای این کار تمام تائیدیه های وزارت بهداشت گرفته خواهد شد تا واکسن‌های خارجی مورد تائید قرار گیرند.

۵۱۰۷۱۹۴

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=11363

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.