7

داروهای گیاهی هم عوارض دارند/کنترل عوارض کرونا با ماساژ

  • کد خبر : 11378
  • ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
داروهای گیاهی هم عوارض دارند/کنترل عوارض کرونا با ماساژ

رئیس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه داروهای گیاهی هم عوارض دارند، گفت: ماساژ عوارض کرونا را کنترل می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین رضایی زاده، در برنامه یک روز تازه شبکه پنج سیما گفت: خیلی از بهبودیافتگان کرونا تجربه مشترک ضعف، خستگی، بی‌حالی و مشکلات گوارشی دارند. این افراد رو به داروهای گیاهی می‌آورند که باید تأکید کنم که نباید بی‌قاعده از این داروها استفاده کرد. داروهای گیاهی هم عوارض دارند. پیش از استفاده از داروهای گیاهی می‌توان با ماساژ عوارض کرونا را کنترل کرد.

وی اظهار داشت: ماساژ عضلات پشت، سر و گردن برای بیماران کرونایی توصیه می‌شود. یک ماساژ دورانی ملایم از محل رویش مو در گردن به سمت پایین در ۲۰ دقیقه کفایت می‌کند. فشار ملایمی که تنها اندکی ناخن فرد قرمز شود، برای ماساژ بهبودیافتگان کافی است. این کار تنها برای آرامش و رهایی عضلات است. روغن بابونه و اسانس نعنا یکی از بهترین روغن‌ها برای ماساژ هستند.

رضایی زاده افزود: پشت ساق و کف پا دیگر محل ماساژ است که برای بهبودیافتگان کرونایی توصیه می‌شود. اگر کسی را برای این کار نداریم، با یک وردنه یا قوطی‌های نشکن می‌توان ماساژ را انجام داد. به این صورت که وردنه را زیر پا قرار داده و ماساژ را انجام می‌دهیم. اگر بلد هستند، بادکش بدون حجامت را به همه بهبودیافتگان توصیه می‌کنیم که تأثیر خوبی در رفع ضعف و خستگی آن‌ها خواهد داشت. اگر بدن چرب شود، لیوان‌ها قابل حرکت هستند که مشابه ماساژ عمل می‌کند.

این متخصص طب ایرانی در ادامه گفت: بر اساس دستورالعمل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت به بهبودیافتگان توصیه می‌شود که از عسل استفاده کنند. به شیوه زیرزبانی از عسل با موم استفاده شود که دیرتر آب شود. عسل را با ترکیب آب، لیموترش، زنجبیل و زعفران می‌توان استفاده کرد. دیگر نوشیدنی مناسب برای بهبودیافتگان شربت جلاب است که ترکیبی از گلاب، آب، زعفران و شکر یا عسل است. این نوشیدنی مفرح عالی برای خستگی است و خانم‌های باردار با محدودیت باید استفاده کنند. شیره انگور هم مناسب برای کم‌خونی است که در کودکان توصیه می‌شود. سیب، آب سیب، فالوده سیب و مخلوط سیب و هویج هم مناسب برای رفع خستگی است.

رضایی زاده در پایان تأکید کرد: آب انار همراه با نعنا و یا پخته انار منجر به افزایش اشتها بهبودیافتگان کرونایی می‌شود. رب انار با نعنا نیز دیگر اشتهاآور است. مخلوط سیب و آب‌زرشک نیز برای افزایش اشتها توصیه می‌شود.

۵۱۰۷۷۹۱

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=11378

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.