9

آذربایجان‌شرقی قطب تامین دستگاه تولید ماسک کشور است

  • کد خبر : 11536
  • ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
آذربایجان‌شرقی قطب تامین دستگاه تولید ماسک کشور است
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: این استان پس از شیوع ویروس کرونا به مهمترین و بزرگ‌ترین تامین‌کننده دستگاه‌های تولید ماسک در کشور تبدیل شده است.

به گزارش آژانس خبری تبریز من به نقل از ایرنا، حبیب امین زاده عصر جمعه در نشست وزیر صمت با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی در اتاق بازرگانی تبریز، افزود: پس از شیوع کرونا در کشور صاحبان صنایع و تولید کنندگان آذربایجان شرقی بی درنگ برای مقابله با این ویروس وارد میدان شده و با تجهیز و تغییرات در ماشین آلات خود اقدام به تولید دستگاه های مورد نیاز برای تولید مواد ضدعفونی کننده و ماسک کردند.

وی حجم سرمایه گذاری برای تولید دستگاه های تولید ماسک در آذربایجان شرقی را ۱۰۰ میلیون دلار اعلام کرد و اظهار داشت: هم اکنون افزون بر ۵۰۰ فقره از این دستگاه ها برای تولید ماسک مورد نیاز کشور به استان های مختلف عرضه شده است و تمامی آنها در حال حاضر فعال است.

امین زاده با اشاره به ظرفیت های بزرگ صنعتی و معدنی آذربایجان شرقی، گفت: این استان رتبه اول ایران و خاورمیانه در تولید مواد و مقاطع فولادی را دارد که چنین جایگاهی بسیار مهم و تعیین کننده برای اقتصاد منطقه و کشور به شمار می رود.

وی با بیان اینکه هم اکنون تعداد ۴ هزار واحد فعال تولیدی و صنعتی در آذربایجان شرقی وجود دارد، میزان اشتغال این تعداد از واحدها را بیش از ۱۲۰ هزار نفر به صورت مستقیم اعلام کرد.

امین زاده از معطل ماندن آغاز عملیات اجرایی واقعی نفلین سینیت سراب انتقاد کرد و ادامه داد: این طرح از اهمیت ویژه ای برای استان برخوردار است و خواسته اصلی مردم است تا عملیات رسمی اجرایی آن به زودی آغاز شود.

وی خواستار مشارکت ایدرو و ایمیدرو در طرح های مهم و ملی در برنامه ریزی های وزارت صمت شد و گفت: طرح توسعه نفلین سینیت شهرستان کلیبر نیز انجام یافته است و بیشتر اقدامات حاصل شده است.

رییس سازمان صمت آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه این استان پتانسیل های بزرگ صنعتی و معدنی دارد، افزود: این مجموعه در خصوص تامین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای فولادی به منظور جلوگیری از کاهش ظرفیت تولید، تمهیدات لازم را پیش بینی کرده است و مجموعه وزارت صمت نیز در تحقق این امر از فعالان فولادی استان حمایت می کند.

امین زاده گفت: علیرغم شیوع بیماری کرونا و مشکلات پیش آمده از جمله بسته شدن مرزها و محدودیت ها در زمینه صادرات غیرنفتی و تحریم ها، سال گذشته بیش از ۳۰ درصد از نظر ارزشی و بیش از ۵۰ درصد از نظر وزنی در حوزه صادرات غیرنغتی آذبایجان شرقی رشد داشته ایم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=11536

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.