17
فرماندار ورزقان:

وحدت، تنها مسیر توسعه شهرستان است

  • کد خبر : 11716
  • ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
وحدت، تنها مسیر توسعه شهرستان است
فرماندار ورزقان از مردم و رسانه‌های شهرستان که نقش غیرقابل‌انکاری در توسعه همه‌جانبه دارند خواست از فضای دوقطبی موجود شهرستان خارج‌شده و با اتحاد و همدلی در مسیر توسعه شهرستان ورزقان گام بردارند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، محمدباقر خانی در نشست هم‌اندیشی با مدیران و کارشناسان روابط عمومی و اصحاب رسانه و فعالین شبکه‌های اجتماعی شهرستان، ضمن تسلیت اولین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و درگذشت آیت‌الله مصباح یزدی، اظهار داشت: رسانه‌ها جایگاه ویژه‌ای در جامعه دارند ولی متأسفانه با ظهور فضای مجازی برخی آشفتگی‌ها را در این فضا شاهد هستیم که زیبنده شهرستانی با غنای تاریخی و فرهنگی ورزقان نیست.

وی بابیان اینکه ضعف‌هایی در روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای ایجاد تعامل سازنده با مردم و رسانه‌ها و انعکاس دستاوردهای دستگاه متبوع وجود دارد؛ خواستار اهتمام ویژه مدیران و رؤسای دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای رفع این نقیصه شد.

خانی با تأکید بر اینکه همواره از انتقادات سازنده و راهگشا استقبال می‌کند، افزود: خواسته ما این است که مدیران دستگاه‌ها نیز از انتقادات سازنده استقبال نمایند؛ البته انتقاد با تخریب و توهین متفاوت است که متأسفانه در شبکه‌های اجتماعی برخی حرکات ناشایست را شاهد هستیم.

وی مردم شهرستان ورزقان در هر دو بخش مرکزی و خاروانا را مردمانی بسیار فهیم و قانع دانست و اظهار داشت: به‌رغم اینکه مردم شهرستان بسیار قانع‌اند؛ ولی مجموعه مدیریت شهرستان برای فراهم نمودن حداکثرها برای این مردم در تلاش است.

فرماندار ورزقان وحدت را تنها مسیر توسعه شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: فضای دوقطبی حاکم در شهرستان به‌هیچ‌وجه زیبنده نبوده و متأسفانه ریشه بسیاری از مشکلات موجود است؛ که مردم فرهیخته شهرستان در راستای توسعه شهرستان باید از این فضای دوقطبی خارج شوند.

وی افزود: مهم نیست که در شهرستان فلان کار یا اقدام را چه کسی انجام داده بلکه مهم خدمت به مردم و حرکت در مسیر توسعه شهرستان باهدف جلب رضایت خداوند است.

محمدباقر خانی، رسانه‌ها و فضای مجازی را ظرفیتی مهم برای به حرکت درآوردن مسئولین در راستای نیل به اهداف توسعه شهرستان دانست و افزود: معادن به‌ویژه مس سونگون ازجمله ظرفیت‌ها‌ و ثروت‌های شهرستان به شمار می‌روند که با تعامل مسئولین و مطالبه مطلوب از سوی رسانه‌ها می‌توان از این امکان مهم برای ایجاد زیرساخت‌ها در شهرستان بهره‌ جست، کما اینکه پس از جلسات متعدد مس سونگون برای اجرای پروژه‌هایی چون؛ احداث کمپ فرهنگی ورزشی ورزقان، احداث مدارس، احداث مجتمع امداد جاده‌ای، احداث سایت اطفای حریق، محل جدید دفن پسماند شهرداری ورزقان و فاضلاب شهر ورزقان اعلام آمادگی نموده که پروژه‌هایی زیرساختی برای شهرستان به شمار می‌روند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومانی شرکت ملی صنایع مس ایران در مجتمع مس سونگون در یک بازه زمانی چهارساله، تصریح کرد: به‌رغم اینکه با این حجم از سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع پایین‌دستی اشتغال و ارزش‌افزوده قابل‌توجهی را در شهرستان به وجود خواهد آورد؛ نباید از دیگر ظرفیت‌های مهم شهرستان نظیر گردشگری، کشاورزی‌، دامداری، زنبورداری و گیاهان دارویی غافل شد، بلکه باید از ظرفیت مجتمع مس سونگون برای شکوفاسازی این ظرفیت‌ها نهایت استفاده را داشت.

خانی با اشاره به وجود برخی مشکلات زیرساختی نظیر پوشش نامناسب اینترنت همراه و آب شرب در شهرستان، تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته دو پروژه مهم ارتقاء تجهیزات ۲۷ سایت تلفن همراه به نسل ۳ و۴ اینترنت و راه‌اندازی ۱۹ سایت BTS جدید که عملیات عمرانی ۱۴ سایت آن به اتمام رسیده در دست اجرا است و انتظار می‌رود با بهره‌برداری از این دو پروژه مهم بیش از ۸۰ درصد جمعیت شهرستان از امکانات ارتباطی و مخابراتی مناسب برخوردار شوند.

وی اجرای پروژه بزرگ آب‌رسانی به ۶۵ روستا را ازجمله دیگر پروژه‌های زیرساختی شهرستان برشمرد و افزود: این پروژه که بیش از ۳۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان را تحت پوشش قرار می‌دهد از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با سرعت قابل قبولی در دست اجرا است و به‌زودی عملیات احداث تصفیه‌خانه این پروژه مهم نیز اجرایی خواهد شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان ورزقان، این شهرستان را جزء سردترین نقاط کشور معرفی و خاطرنشان کرد: ۲۱ روستای صعب‌العبور و یا به عبارتی فراموش‌شده شهرستان علی‌رغم قرار گرفتن در مناطق گردشگری و مجاورت معادن از امکانات مطلوبی برخوردار نبودند که با پیگیری صورت گرفته تعداد قابل‌توجهی از این روستاها گازدار شده‌اند و با اتمام عملیات گازرسانی به این روستاها ۹۹ درصد روستاهای شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند بود.

 

 

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=11716

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.