24
مدیر سینمایی تبریز مطرح کرد:

حضور سینما‌ها در گروه ۳ شغلی بی انصافی است

  • کد خبر : 11745
  • ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
حضور سینما‌ها در گروه ۳ شغلی بی انصافی است
فرهاد باغشمال گفت: سینما‌ها در دوران کرونایی امن هستند و برنامه ریزی‌ها و تمهیدات دستورالعمل‌های بهداشتی در این محل فرهنگی رعایت می‌شود.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان فرهاد باغشمال، مدیر امور سینمایی موسسه «بهمن سبز» حوزه هنری در استان آذربایجان شرقی درباره وضعیت بازگشایی سینما‌های این استان گفت: در آذربایجان شرقی به دلیل شرایط کرونایی و وضعیت نارنجی تا هفته گذشته سینما‌ها تعطیل بوده است، اما از پنجشنبه ۱۱ دی ماه وضعیت کرونایی زرد شده است و در صحبت با اداره کل ارشاد به عنوان رابط سینما‌ها و سایر گروه‌های فرهنگی و هنری با ستاد کرونا، این موضوع توضیح داده شد. به این ترتیب از جمعه ۱۲ دی ماه سینما‌ها باز شدند.

وی درخصوص شرایط لازم برای شکوفایی مجدد سینما‌ها گفت: شکوفایی سینما‌ها در درجه اول منوط به تقلیل شرایط کرونایی است و البته تغییر گروه شاغلان سینما از درجه ۳ به ۲ نیز بی تاثیر نیست. هر چند صرفا در این شرایط نیز چراغ سینما‌ها روشن خواهد ماند و انتظار استقبال نسبی شاید با اکران فیلم‌های خوب و ممتاز تا حدی میسر شود.

این مدیر سینمایی با اشاره به لزوم تغییر رده شغلی سینما‌ها از ۳ به ۲ بیان کرد: بی هیچ تعصبی سینما‌ها در جریانات شیوع کرونا امن هستند. برنامه ریزی‌ها و تمهیدات دستورالعمل‌های بهداشتی در همه سینماها رعایت می‌شود. علاوه بر آن اکران در سالن‌های بزرگ صرفا با ۱۰-۲۰ نفر انجام می‌شود و نهایت بی انصافی است که مثلا سالن‌های آرایشی زنانه یا قنادی‌ها که پرخطر بودنشان از خورشید واضح تر است، در گروه ۲ باشند.

باغشمال به وظیفه دولت و وزارت ارشاد در شرایط کنونی اشاره و بیان کرد: به نظرم انتظار از دولت مأیوس کننده است. دولت اگر با حمایت‌های سوبسیدی (مثل سایر کشورها) دست به کار شود، می‌تواند حمایت نسبی از فعالان سینمایی داشته باشد. با وضعیت درآمدی و تحریمی دولت این موضوع بعید است.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری در استان آذربایجان شرقی درباره خسارات ناشی از کرونا در سینما‌های این استان گفت: خسارت‌های ناشی از کرونا در سینما‌ها بسیار زیاد بوده است. در طول ۱۰ ماه گذشته نه تنها بلیت فروشی متوقف شده است، بلکه بازگشت سرمایه به سینماداران و صاحبان فیلم انجام نشده است. فروش سینما‌های آذربایجان شرقی به رغم افزایش بلیت در سال جاری، نسبت به ماه مشابه سال قبل ۸۹ درصد کاهش یافته و در عین حال با ۶ نفر کاهش نیرو مواجه شده‌ایم.

این مدیر سینمایی در پایان بیان کرد: سعی کرده ایم با در نظر گرفتن شرایط ویژه فعلی به سمت ایجاد سینمای روباز در تبریز برویم و وارد فاز مطالعات میدانی شده ایم. امیدواریم به زودی این بحران به سرانجام برسد و با حمایت مسئولیان، دوباره شاهد رونق و شکوفایی سینما‌ها باشیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=11745

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.