6
مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

۶۶ هزار هکتار از اراضی آذربایجان‌شرقی مجهز به آبیاری تحت فشار است

  • کد خبر : 11739
  • ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
۶۶ هزار هکتار از اراضی آذربایجان‌شرقی مجهز به آبیاری تحت فشار است
مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از ۶۶ هزار هکتار از اراضی زراعی استان تا آذر ماه سال جاری به سامانه ‌های آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، کامران یوسفی راد اظهار کرد: سطح عملکرد آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی تا اوایل سال ۱۳۹۲،  ۴۹ هزار و ۷۴۳ هکتار بود که این میزان در سال ۹۲  ۵۴۹ هکتار، در سال ۹۳ یکهزار و ۲۲۶ هکتار، در سال ۹۴  یکهزار و ۲۶۲ هکتار، در سال ۹۵ به میزان ۹۷۴ هکتار، در سال ۹۶ به میزان سه هزار و ۴۲۳ هکتار، در سال ۹۷ به میزان ۲ هزار و ۴۲۵ هکتار، در سال ۹۸ به میزان سه هزار و ۹۷۱ هکتار و در سال جاری نیز به میزان ۲ هزار و ۴۳۷ هکتار افزایش یافت و در مجموع به ۶۶ هزار و ۱۰ هکتار رسید.

وی با اشاره به این‌که سامانه ‌های آبیاری تحت فشار در ۶ هزار و ۸۹۱ هکتار از زمین‌های کشاورزی آذربایجان شرقی با اعتبارات سال ۹۸ تا آذرماه سال جاری در حال اجرا است، گفت: شبکه‌های فرعی آبیاری زهکشی ثقلی و تحت فشار ملی – استانی اجرا شده تا پایان سال گذشته بیش از ۴۸ هزار و ۱۵۵ هکتار و شبکه‌های فرعی آبیاری زهکشی ثقلی و تحت فشار ملی اجرا شده مرزی بیش از ۱۷ هزار و ۸۳۵ هکتار است.

یوسفی راد اظهار کرد: وسعت کل شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی اجرا شده در استان تا اواخر سال ۹۴ به رقمی در حدود ۲۵ هزار و ۸۱۲ هکتار می‌رسید که این میزان در پایان سال ۹۸ به ۴۸ هزار و ۱۵۵ هکتار افزایش یافته است.

وسعت اراضی آبی و دیم استان آذربایجان شرقی به ترتیب ۴۱۲ و ۸۰۸ هزار هکتار ( در مجموع یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار) است و در ۱۶۰ هزار هکتار از اراضی آبی استان قابلیت اجرای سامانه های نوین آبیاری وجود دارد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=11739

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.