9

سهمیه بیمه قالیبافی آذربایجان‌شرقی ۷۷ درصد کاهش یافت

  • کد خبر : 11857
  • ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
سهمیه بیمه قالیبافی آذربایجان‌شرقی ۷۷ درصد کاهش یافت
رییس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستبافت تبریز با انتقاد از سخت‌گیری‌های بی‌مورد تامین اجتماعی، گفت: برهمین اساس سهمیه بیمه قالیبافی آذربایجان‌شرقی طی ماه‌های اخیر ۷۷ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا اسماعیل چمنی روز سه‌شنبه سهمیه آذربایجان شرقی از بیمه قالیبافان را ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرد که این رقم طی سال جاری به تدریج کاهش یافته و هم اکنون به حدود ۴۵ هزار نفر رسیده است، این در حالی است که بیمه تامین اجتماعی برای این قشر از فعالان اقتصادی و هنر- صنعت فرش ایرانی بسیار حائز اهمیت و تعیین کننده است.

وی مساله بیمه را مهمترین چالش کنونی قالیبافان آذربایجان شرقی به خصوص شهر تبریز اعلام کرد و افزود: مایه تاسف است که برخی از بازرسان بیمه به دلایل غیرمنطقی و با بهانه های واهی تلاش دارند تا بیمه آنها را حذف ‌کنند.

چمنی با اشاره به اینکه شغل قالیبافی طوری نیست که قالیباف همواره و ۲۴ ساعته روی دار قالی مشغول بافتن فرش باشد و این موضوع باید مورد توجه بازرسان بیمه قرار بگیرد، اظهار داشت: در برخی مواقع شاهدیم که قالیباف برای تهیه ابریشم و نخ به بازار رفته تا مصالح مورد نیاز را تهیه کند و بازرس به منزل و محل کار وی رفته و به دلیل عدم بافت فرش، بیمه او را قطع کرده‌اند.

وی ادامه داد: از آنجائیکه بیمه قالیبافان کمک دولتی دارد، بازرسان بیمه سخت گیری های نادرست و غیر منطقی اعمال کرده و تصور می‌کنند که قالیباف باید همیشه روی دار قالی مشغول بافتن فرش باشد در حالی که در قانون نیز به این موضوع اشاره نشده است.

چمنی با بیان اینکه امسال در لایحه بودجه رایزنی‌ها و پیگیری‌هایی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی انجام شده است تا بیمه یک میلیون نفری قالیبافان در قانون مزبور آورده شود، گفت: این پیگیری‌ها تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت.

به گفته وی طی سال‌های گذشته در کل کشور ۶۰۰ هزار نفر بیمه شده قالیبافی ثبت شده بود که با سخت گیری های اخیر  این رقم در حال حاضر به ۳۰۰ هزار نفر کاهش یافته است، در حالی که در کشور ظرفیت دو میلیون نفری بیمه قالیبافی وجود دارد.

 

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=11857

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.