8

اغلب تالارهای پذیرایی مجبور به ابطال مجوز شده‌اند

  • کد خبر : 11923
  • ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
اغلب تالارهای پذیرایی مجبور به ابطال مجوز شده‌اند
رئیس اتحادیه رستوران داران و تالارهای های عروسی تبریز با اشاره به آسیب‌هایی که کرونا به تالارهای پذیرایی زده است، گفت: برخی از واحدها مجبور به ابطال مجوزشان شدند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا وحید رشید تقی پور ادامه داد: مدت زمان بحران کرونا خارج از پیش بینی بوده و از سویی نیز هیچ گونه مساعدتی از سوی دولت انجام نشده و حتی در پرداخت هزینه‌های حق بیمه پرسنل، مالیات، هزینه برق، گاز و آب هیچ گونه مهلتی قائل نشدند و واحدهای اجاره‌ای نیز مشکلات مضاعفی داشتند به همین دلیل عده ای مجوز خود را ابطال کردند.

وی در خصوص ادامه تعطیلی تالارهای پذیرایی اظهار کرد: از زمان شیوع کرونا، اغلب صنوف تنها چند ماه اول تعطیل شده و به مرور زمان فعالیت خود را شروع کردند؛ اما صنف تالارهای پذیرایی نزدیک به یکسالی است که تعطیل شده و کسی به فکر ما نیست.

وی ادامه داد: دولت و ستاد مبارزه با کرونا در این خصوص رفتار دوگانه‌ای دارد؛ چرا که شغل‌هایی مانند پیشخوان‌های دولت، باشگاه‌های ورزشی، اتوبوسرانی، مترو، سازمان‌های دولتی، سالن‌های زیبایی و … علی‌رغم این‌که مکان‌های سرپوشیده بوده و ازدحام جمعیت در این مکان‌ها وجود دارد و حتی امکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز سخت است، به فعالیت خود ادامه دادند.

وی توضیح داد: متاسفانه هم اکنون شاهد برگزاری مراسمات عروسی در باغات و منازل شخصی و دفترخانه‌های ثبت ازدواج هستیم که این موضوع بسیار خطرناک است و علی‌رغم مکاتبات و اطلاع رسانی اتحادیه‌ها هیچ گونه توجهی به این موضوع نشده است.

تقی پور افزود: این امر راه‌حل مسئله نبوده و صرفا پاک کردن صورت مسئله است‌.

وی در خصوص استفاده تالارهای پذیرایی از تسهیلات کرونایی، خاطرنشان کرد: تسهیلات پیش بینی شده از سامانه کارا به هیچ‌وجه قابلیت پوشش ضرر و زیان‌های وارده به این صنف را ندارد؛ از طرفی نیز بیشتر افراد موفق به دریافت آن نشدند.

رئیس اتحادیه رستوران داران و تالارهای پذیرایی شهرستان تبریز با اشاره به راهکارهایی برای جبران خسارت‌های وارده به تالارهای پذیرایی گفت: برای جلوگیری از فروپاشی کامل واحدها باید سریعا پروتکل و دستور العمل‌های شروع به فعالیت تالارها ارائه شود؛ چرا که این بهترین انتخاب می‌تواند باشد که برگزاری مراسمات از دفترخانه‌ای کوچک وکم ارتفاع و بدون تهویه مطبوع و منازل شخصی که کمتر می‌توانند این امکانات و استاندارهای موجود در سالن‌های پذیرایی و تالارهای سطح شهر را داشته باشند، حذف شوند.

وی متذکر شد: در شهرستان تبریز ۱۰۰ واحد تالار عروسی و تولد و ۷۰۰ واحد به صورت رستوران تالار وجود دارد که هر کدام از آن‌ها باید به طور طبقاتی مستقل باشند.

وی با بیان این‌که تعداد پرسنل شاغل در تالارها و رستوران تالارها بستگی به ظرفیت آن داشته و به طور متوسط در هر یک از آن‌ها ۲۰ تا ۶۰ نفر مشغول فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: متاسفانه تمامی پرسنل‌ این صنف نزدیک به یکسالی است که بیکار شدند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=11923

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.