22
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد

فوت ۴ بیمار مبتلا به کرونا در آذربایجان‌شرقی طی ۲۴ ساعت گذشته

  • کد خبر : 12121
  • ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
فوت ۴ بیمار مبتلا به کرونا در آذربایجان‌شرقی طی ۲۴ ساعت گذشته
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از فوت چهار بیمار مبتلا به کرونا در استان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: براساس آمار روز گذشته، ۸۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری و ۶۰ نفر نیز ترخیص شدند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا محمدحسین صومی در جلسه طرح بسیج محله‌محور برای مقابله با بیماری کرونا (طرح شهید سلیمانی)، اظهار کرد: با اجرای محدودیت‌ها، تعداد بستری‌های کرونا در آذربایجان شرقی از حدود یک هزار و ۷۰۰ نفر به ۵۱۱ نفر کاهش یافت که از این تعداد ۱۸۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه و ۷۶ نفر نیز زیر دستگاه ونتیلاتور هستند.

وی یکی از علل عمده افزایش بستری در بیمارستان‌ها را وارونگی هوا عنوان کرد و گفت: این امر موجب شده تعداد بستری بیماران در بخش ریه دو برابر شود که البته نتیجه تست همه این افراد مثبت نیست.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، صومی تاکید کرد: با وجود اینکه وضعیت خوب است و پیشگیری و کنترل انجام شده ولی باید همچنان از عادی‌انگاری واهمه داشت.

وی با بیان اینکه روزانه به طور متوسط حدود ۷۵۰ تست پی‌سی‌آر و ۱۵۰ تست رپید در استان انجام می‌شود، افزود: انتظار داریم تعداد تست روزانه به یک هزار و ۸۰۰ برسد تا مطمئن شویم تمام افراد مبتلا و بیمار در جامعه شناسایی شده‌اند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=12121

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.