8
شهردار تبریز:

واحدهای صنعتی عوارض آلایندگی پرداخت کنند

  • کد خبر : 12134
  • ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
واحدهای صنعتی عوارض آلایندگی پرداخت کنند
شهردار تبریز گفت: واحدهای آلاینده باید یک درصد از سهم فروش خود را به منظور توسعه فضای سبز این کلانشهر به شهرداری پرداخت کنند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا ایرج شهین‌باهر، روز شنبه در گفت و گویی افزود: پرداخت این سهم می‌تواند در کاهش مشکلات و مخاطرات ناشی از آلودگی هوا موثر واقع شود ولی همکاری لازم برای پرداخت این عوارض انجام نمی شود.

وی با بیان اینکه دریافت عوارض آلایندگی از واحدهای صنعتی چالشی ۱۰ ساله برای شهرداری تبریز است، اظهار داشت: با اقداماتی که در ۲.۵ سال گذشته انجام شده بخشی از بدهی‌ این واحدها به شهرداری تثبیت شده است.

شهین باهر، اظهار امیدواری کرد، با پرداخت هر چه سریع تر بدهی این واحدها، بتوان آن را در راستای توسعه هرچه بیشتر فضای سبز و به ویژه درختکاری در این کلانشهر هزینه کرد.

هوای کلان شهر ۱.۹ میلیون نفری تبریز از اواخر هفته گذشته تاکنون به علت پایداری هوا و افزایش آلایندگی برای گروه‌های حساس، بیماران و زنان باردار و کودکان ناسالم شده است.

فرسودگی خودروها، عمر بالای ناوگان حمل و نقل عمومی و صنایع و کارخانه‌ها از عوامل آلایندگی هوای آذربایجان شرقی به ویژه کلانشهر تبریز است.

گفته می شود ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار فضای سبز، معادل ۱۵ متر سرانه فضای سبز در این کلان شهر وجود دارد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=12134

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.