16
گزارش

همت بلند یک زن/ آچار به دست شدم تا به آرزویم برسم

  • کد خبر : 12303
  • ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶
همت بلند یک زن/ آچار به دست شدم تا به آرزویم برسم
ژیلا قهرمانی، اولین بانوی مکانیک در تبریز است که بر حسب علاقه به شغل مکانیکی و همت بالا، آچار به دست شده تا از این طریق به اهداف و آرزوهای خود دست یابد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن- آناهیتا رحیمی: شاید تعجب کنیم که در این دوره و زمانه که هنوز برخی از مردان، نسبت به توانایی و اراده زنان شک دارند، زنانی عزم خود را جزم کرده‌اند تا نشان دهند که در کنار اداره امور زندگی خود، توانایی فعالیت در سایر زمینه‌ها را نیز دارند.

با اینکه محیطی مردانه است و ممکن است با دیدن یک زن، تعجب کنیم اما علاقه و تجربه در هر شغل، حرف اول و آخر را می‌زند و می‌تواند پله‌های موفقیت را پشت سر هم برای فرد رقم بزند. شاید با باز شدن درب مغازه قدری تعجب کنید اما خودش اعتقاد دارد کسی که قدم در راه درست بردارد خسته نمی‌شود.

امروز می‌خواهم شما را با یک بانوی مکانیک آشنا کنم که بر حسب علاقه و یافتن شغلی که بتواند روی پاهای خود بایستد، سالهاست آچار به دست شده است و معتقد است که از فعالیت در این شغل، می‌تواند به اهداف و آرزوهای خود دست یابد.

هر چه که باشد راهی است که علاقه و اعتقاد راسخ به موفقیت، تنها مشوق او برای فعالیت در این شغل شده است. ژیلا قهرمانی، بانویی ۳۰ ساله و البته اولین بانوی مکانیک در تبریز و دارنده شرکت امداد خودرو است که اعتقاد دارد بانوان نیز می‌توانند در تمام عرصه‌ها فعالیت کنند.

▪️علاقه بسیاری به شغل خودم دارم

وی ادامه داد: تحصیلاتی در این زمینه دارم؛ البته بعد از اینکه تحصیل در رشته کامپیوتر (اطلاعات بانکی) را به اتمام رساندم بعد از گذشت مدتی متوجه شدم که به حرفه مکانیک نیز علاقه‌مند هستم و همین باعث شد تا در این رشته به تحصیلات خودم ادامه دهم و پس از گذراندن فعالیت‌هایی، بالاخره آچار به دست شدم.

قهرمانی افزود: از شغل خودم راضی هستم و علاقه بسیاری دارم؛ با وجود تمام سختی‌های موجود در این شغل، هیچ وقت این سختی‌ها به چشمم نمی‌آید.

وی ادامه داد: من در یک خانواده با ۲ خواهر و ۲ برادر بزرگ شده‌ام و پدرم همواره سعی کرده تا تمام نیاز و خواسته‌های ما رفع شود و بر خلاف تصور برخی، به دلیل نیاز مالی این شغل را انتخاب نکرده‌ام بلکه به دنبال شغلی بودم تا بتوانم روی پاهای خودم بایستم.

این بانوی مکانیک گفت: زمانی که تصمیم گرفتم در این شغل فعالیت کنم کسی را مطلع نکردم و با این اعتقاد که حتماً در این حرفه موفق خواهم شد، قدم در این راه گذاشتم سپس با چند نفر از تعمیرکاران صحبت کردم و بدین گونه در چندین مغازه مشغول به کار شدم.

▪️مردم استقبال خوبی از من داشتند

وی یادآور شد: پدرم کارمند بازنشسته و البته شاعر است و خوب به یاد دارم، روزی که شغل خودم را با خانواده‌ام در میان گذاشتم مادرم قدری اذیت و ناراحت شد اما در نهایت استقبال خوبی از فعالیت من در این شغل شد؛ حتی در روزهای اول، گمان می‌کردم کسی خودروی خود را دست من نمی‌سپارد اما بر عکس خیالی که داشتم، مشتری‌ها نیز، تعجب نکرده و حتی برای آنان جالب است و استقبال خوبی از من دارند.

قهرمانی معتقد است: مردم گمان می‌کنند افرادی که در این زمینه‌ها فعالیت دارند بی سواد هستند در حالی که ما تلاش داریم تا چنین دیدگاهی را به طور کلی کنار زده و حتی دوره‌های زبان انگلیسی را سپری کرده‌ایم تا هیچ مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

▪️کرونا موجب کاهش مشتری شد

وی در رابطه با شیوع ویروس کرونا و تأثیر فعالیت خود گفت: با وجود اینکه کسب و کارمان خوب است اما کرونا تأثیر بسیاری بر شغل ما داشته است؛ همان‌گونه که انسان‌ها در هنگام بیماری به دکتر مراجعه کرده، مردم نیز مجبور هستند به هنگام خراب شدن خودرو به تعمیرگاه مراجعه کنند اما با شیوع ویروس کرونا و کاهش مسافرت، تعداد خودروهای نیاز به تعمیر نسبت به گذشته خیلی کاهش یافته است.

وی افزود: اینکه مردم با چه دید و نگاهی به من می‌نگرند برایم مهم نیست؛ خودم، هدفم و اینکه بتوانم با فعالیت در این شغل، روز به روز پیشرفت کنم برایم مهم است.

قهرمانی بیان کرد: به تمام بانوان توصیه دارم که خودشان را دست کم نگرفته و با این گمان که قادر به انجام کاری نیستند موانع را مقابل راه و هدف خود قرار ندهند در حالی که با وجود علاقه، می‌توان هر کاری را انجام داد؛ به همین دلیل است که از قدیم گفته‌اند کسی که در راه راست قدم بردارد خسته نمی‌شود.

وی ادامه داد: گاهی افسوس می‌خورم کاش چند سال پیش در این شغل فعالیت داشتم اما شاید در سال‌های گذشته چنین نگاه و دیدگاهی وجود نداشت و اکنون باید خدا را شکر کنم که جامعه به مرحله‌ای رسیده است که نگاه و دیدگاه‌ها قدری بهتر شده است.

▪️دستپخت خوبی دارم

این بانوی مکانیک با خنده‌ای گفت: برخی از مردم کامنت‌هایی را برایم ارسال می‌کنند که در جواب آنها باید بگویم علاقه بسیاری به آشپزی دارم و حتی دستپخت من خوب است؛ من نیز مثل بقیه افراد زندگی می‌کنم و در کنار این شغل، به تفریح و حتی کوهنوردی نیز مشغول هستم.

وی ادامه داد: از کودکی عاشق دوچرخه سواری و ماشین سواری بودم و چون ته تغاری خانواده بودم پدرم همواره حواسش بیشتر به من بود تا تمام نیاز و خواسته‌هایم رفع شود.

وی افزود: همسرم زمانی به من علاقه مند شده بود که مکانیک بودم و با این شرط که مرا با این شغل قبول کند با او ازدواج کردم و در حال حاضر تنها کسی است که مرا درک کرده و پشتیبان من است.

▪️کار این بانوی مکانیک حرف ندارد

کریم یکی از مشتریان این بانوی مکانیک است که گفت: شاید برخی بر این گمان باشند که تعمیر خودرو از دست یک بانو برنمی‌آید اما بار اول که به این مغازه مراجعه کردم با یک بانوی مکانیک آشنا شدم و این اصلاً برایم عجیب نبود.

وی ادامه داد: چندین بار خودرو خود را برای تعمیر، دست این بانوی مکانیک سپرده‌ام و هر بار با دقت و حس مسئولیت پذیری بالایی کار خود را انجام داده است که قطعاً رمز موفقیت او جلب اعتماد و رضایت مشتری، دقت و مسئولیت پذیری است.

کریم افزود: شاید در گذشته‌ها برخی بر این باور بودند که بانوان توانایی انجام برخی از امور را ندارند اما حالا حضور این بانوی مکانیک، مشوق و بهترین انگیزه برای سایر بانوان است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=12303

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.