6

برف و کولاک از فردا، پنجشنبه میهمان شهرها وجاده‌های آذربایجان‌غربی است

  • کد خبر : 12369
  • ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
برف و کولاک از فردا، پنجشنبه میهمان شهرها وجاده‌های آذربایجان‌غربی است
رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: بارش باران و برف، کولاک برف و وزش باد شدید از فردا، پنجشنبه استان را فرا می گیرد و لازم است تا تدابیر لازم در محورهای مواصلاتی اخذ شود.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا مهدی صابری روز چهارشنبه  افرود: اثر مخاطره شامل اخلال در تردد، لغزندگی، کاهش دید و کولاک برف در جاده های مواصلاتی است و احتمال آسیب به سازه های سبک و گلخانه ها، شکستن شاخه های درختان، سقوط بهمن وجود دارد.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: هواشناسی استان طی اخطاریه‌ای توصیه به آماده باش راهداری ها و آماده‌سازی تجهیزات برف زدایی و برف روبی و اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات ناشی از وزش باد را منتشر کرده‌است.

صابری اضافه کرد: وزش باد و افزایش موقتی دما به میزان چهار تا ۶ درجه سانتی گراد نیز در کنار بارندگی ها در استان رخ می دهد.

وی اضافه کرد: موج بارشی هم از فردا در استان بیشتر در جنوب آذربایجان‌غربی فعالیت می کند و زمان پایان فعالیت آن اواخر وقت روز جمعه برآورد می شود.

وی اظهار داشت: جو استان امروز، چهارشنبه آرام و همراه با مه است ولی از فردا پنجشنبه با ورود سامانه بارشی کاهش آلاینده های جوی نیز رخ می دهد.

صابری با بیان اینکه دمای ارومیه مرکز استان منفی پنج درجه سانتی گراد در شبانه روز گذشته بود، افزود: شهرستان پلدشت با دمای منفی هفت سردترین شهر و بوکان با مثبت ۱۶ درجه سانتی گرادگرم ترین شهر  استان در ۲۴ ساعت گذشته بود.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است که بارش‌ها از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=12369

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.