17
قوی ترین زن جهان:

ثبت رکورد جدید جهانی/ حمایت از ورزشکاران ملی انتظار بی‌جایی نیست

  • کد خبر : 12410
  • ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
ثبت رکورد جدید جهانی/ حمایت از ورزشکاران ملی انتظار بی‌جایی نیست
رکورد دار جهانی کشیدن تریلی با وجود مشکلات متعدد در زمینه حمایت از ورزشکاران، به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی رکورد جهانی دیگری را به ثبت می رساند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از مهر یازدهم فروردین ماه سال ۱۳۹۸ روزی بود که یک خانم تبریزی بار دیگر ثابت کرد انجام کارهایی که بیشتر انسان‌ها آن را محدودیت می‌نامند با تمرین و تلاش دور از دسترس نخواهد بود.

گیتی موسوی ۴۴ ساله توانست تریلی با وزن ۱۲ تن و ۳۵۰ کیلوگرم را با استفاده از توان و قدرت بدنی خود کشیده و در دنیا رکورد تازه ای را که تا قبل از آن در اختیار یک زن استرالیایی بود، به ثبت رساند.

وی قصد دارد روز جمعه این هفته در تاریخ ۱۹ دی ماه سال ۱۳۹۹ به عنوان یک زن ایرانی رکورد تازه ای را در زمینه اسکوات نشسته در سطح جهانی به ثبت رساند و به گفته او ثبت این رکورد زمینه ایست تا بتواند با کشیدن یک هواپیما در ماه‌های آتی رکورد قبلی کشیدن تریلی را بهبود بخشد.

روحیه هیجانی باعث شد به ورزش روی بیاورم

گیتی موسوی با بیان اینکه استعداد ورزشی در ابتدا باید در ژنتیک و ذات انسان باشد، اظهار کرد: از ابتدا به ورزش علاقمند بودم و خوشبختانه خانواده ام نیز مرا در این مسیر حمایت می‌کردند، از دوره راهنمایی و دبیرستان در زمینه مسابقات ورزشی رشته آمادگی جسمانی فعالیت می‌کردم و در دوران دانشگاه به رشته بدن سازی روی آوردم و تا امروز در این رشته فعالیت دارم.

رکورد دار جهانی کشیدن تریلی که از ۷ سالگی به ورزش روی آورده است ادامه داد: وجود روحیه هیجانی اصلی ترین دلیلی بود که مرا وادار به حضور در ورزش کرد و با توجه به علاقه‌ای که داشتم این مسیر را ادامه دادم و اکنون حدود هشت سال است که به صورت حرفه‌ای کار می‌کنم.

وقتی تریلی ۱۱ تن و ۳۵۰ کیلوگرمی رکورد می‌شود

موسوی در رابطه با نحوه انتخاب چگونگی ثبت رکورد و کشیدن تریلی، گفت: حدود شش سال پیش بود که به فکر رکوردهای گینس افتادم و با توجه به سیستم بدنی که داشتم همیشه می‌خواستم کاری کنم که کسی تا به حال نتوانسته آن را انجام دهد؛ چند سال پیش با اشکان دشمن زیاری، کارشناس و مشاور حوزه ثبت رکورد در گینس آشنا شدم و ایشان به من پیشنهاد دادند که یک خانم استرالیایی تریلی به وزن ۱۱ تن ۳۵۰ کیلوگرم را کشیده است که اگر من توانایی شکستن این رکورد را داشته باشم می‌تواند رکورد جهانی با میزان بازتاب بالایی باشد.

قوی‌ترین زن جهان ادامه داد: از آن جایی که از دوران کودکی کارهای سنگینی انجام می‌دادم، متوجه بودم که قدرت بدنی بسیار بالایی دارم و البته اینکه از طرف خانواده پدری این زمینه در من وجود داشت و پدر و عمویم باستانی کار بودند، تصمیم گرفتم برای اولین بار این کار را امتحان نمایم.

وی با اشاره به اینکه برای تمرینات اولیه تمام مقدمات کار را خودم پیگیر شده و فراهم کردم، عنوان کرد: برای مقدمات کار به قوی‌ترین مردان استان مراجعه کردم اما متأسفانه به دلیل جنسیتم ادعایم را جدی نگرفتند و با این نگاه که خانم هستم باور نداشتند بتوانم این کار را انجام دهم؛ حتی جلیقه خاصی که برای کشیدن تریلی لازم بود را از ایشان درخواست کردم که بعد از ۲۰ روز معطلی آن را نیز از بنده دریغ کردند که مجبور شدم الگوی آن را از اینترنت بردارم و با سفارش به یک چادر دوز، شبیه به جلیقه مورد نیاز را تهیه کردم، سپس با مراجعه به یک شرکت حمل و نقل بین المللی درخواستم را برای کشیدن تریلی ارائه کردم که در ابتدا با مخالفت روبرو شدم اما پس از پیگیری‌های پیوسته مدیرعامل شرکت را راضی کردم.

گیتی موسوی ادامه داد: وقتی برای اولین بار کشیدن تریلی را امتحان کردم به راحتی توانستم رکورد زن استرالیایی که ۱۱ تن ۳۵۰ کیلوگرم بود را بزنم و فیلمش را به آقای اشکان دشمن زیاری، مشاور حوزه ثبت رکورد در گینس ارسال کردم و ایشان پیشنهاد کردند زیر نظر رسانه‌ها این کار را دوباره انجام دهم.

رکورد دار کشیدن تریلی با بیان اینکه مقدمات کار فراهم شد و توانستم در روز ثبت رکورد با حضور رسانه‌های ملی تریلی را بکشم، اضافه کرد: بعد از حدود ۱۰ روز شخصی به نام آقای حامدی از خبرگزاری اسپوتونک روسیه با من تماس گرفت و مطرح کرد که متأسفانه ما نتوانسته‌ایم به صورت اختصاصی از رکورد شما فیلم تهیه نمائیم و اگر امکان داشته باشد رکوردتان را دوباره ثبت نمائید؛ برای ریکاوری بعد از فشاری که هنگام ثبت رکورد به بدن وارد می‌شود حداقل ۶ ماه زمان نیاز است و من نیز واقعاً خسته بودم اما بعد از مدت کوتاهی به این دلیل که تصمیم داشتم رکوردم در سطح جهانی بازتاب پیدا نماید، دوباره این رکورد را در فروردین ماه ۹۸ در سازمان جهانی ایمارو (سازمان رکوردهای ورزشی) به ثبت رساندم.

رکورد جهانی اسکوات نشسته در جمعه پیش رو

گیتی موسوی ابراز کرد: معمولاً در باشگاه بیشتر حرکات تمرینی که انجام می‌دهم در زمینه خودش رکورد به شمار می‌رود، اعم از حرکات سرشانه، اسکوات نشسته، پانچ و یکسری دیگر از تمریناتم که را اگر بخواهم آنان را ثبت نمایم هرکدام می‌تواند در زمینه خودش رکورد جدیدی محسوب شود.

وی از تصمیم خود در زمینه ثبت رکورد جهانی اسکوات نشسته زنان که دو روز دیگر انجام خواهد شد، سخن گفت و افزود: می‌خواهم این رکورد را در سطح جهانی به نام یک ورزشکار زن ایرانی به ثبت رسانم و آن را به همه زنان دنیا و کشورم، روح سردار شهید سلیمانی و سایر شهدای کشورم تقدیم می‌کنم؛ ان شالله اگر این مهم انجام شود در ماه‌های آتی برای مجوز کشیدن هواپیما اقدام خواهم کرد و در صورتی که بتوانم کشیدن هواپیما را به صورت آزمایشی انجام دهم، آن را نیز در سطح جهانی به ثبت می‌رسانم.

به صورت پیوسته روزانه شش ساعت تمرین می‌کنم

قوی‌ترین زن ایران گفت: هر کسی که هدفی دارد باید بیشترین زمان خود را بر روی هدفش سرمایه گزاری نماید. برای مثال نقاشی که می‌خواهد در زمینه کاری خود متبهر شود اگر روزی نیم ساعت نقاشی کند قطعاً نمی‌تواند به جایگاه خاصی برسد که به همین منوال در ورزش نیز برای افراد معمولی و به اصطلاح آماتور روزی نزدیک یک ساعت ورزش کافیست اما در بحث ورزش حرفه‌ای فقط برای گرم کردن ورزشکار به صورت اصولی حدود ۴۵ دقیقه زمان نیاز است.

وی با اشاره به میزان تمرینات روزانه خود ادامه داد: از ساعت ۱۰ صبح الی یک و نیم ظهر زیر نظر مربی ام فقط ورزش‌های هوازی پرشدت و بدنسازی می‌کنم و سپس در استخر تا ساعت ۴ بعد از ظهر به انجام تمرینات آبی در تایم اختصاصی استخر می‌پردازم.

هر انسانی می‌تواند با کشف استعدادش به همنوعان خود کمک کند

موسوی هدف اصلی خود از حضور در صحنه ورزش را ثابت کردن استعدادهایش دانسته و گفت: خیلی‌ها می‌گویند که چرا این کار را می‌کنی و با توجه به فشاری که در تمرینات وجود دارد موجب آسیب رساندن به بدنت می‌شوی ولی از نظر من هر انسانی استعداد خاصی دارد و توانایی من در ورزش قدرتی است و سعی دارم استعدادم را به بهترین نحو ممکن نشان دهم و آن را در راه کمک به مردم به کار گیرم.

وی با بیان اینکه قصد دارد رکوردهای بزرگی را ثبت نموده و از سوی دولت و سرمایه داران بخش خصوصی حمایت شود، ادامه داد: بزرگترین آرزویم رسیدن به حدی از توانایی مالی است تا روزی بتوانم یک مؤسسه خیریه داشته باشم؛ به نظرم هر انسانی دارای استعداد خاصی است و اگر بتواند آن را کشف کرده و پرورش دهد، قطعاً می‌تواند در مسیر کمک به سایر انسان‌ها مفید واقع شود.

عدم وجود محدودیت برای زن ایرانی را اثبات می‌کنم

قوی‌ترین زن ایران عنوان کرد: در سال ۲۰۲۲ که مسابقات جام جهانی فوتبال در کشور قطر آغاز می‌شود، قصد دارم در صورتی که رکورد کشیدن هواپیما را در گینس ثبت نمایم، اگر خدا بخواهد و شرایط مناسب فراهم شود در افتتاحیه آن مسابقات رکورد کشیدن هواپیما را تکرار نمایم و این موضوع نهایت رؤیای من در بخش ورزش حرفه‌ای می‌باشد.

گیتی موسوی افزود: آدم آرمانگرایی نیستم و این موضوع را صرفاً به خاطر به دست آوردن شهرت مطرح نمی‌کنم ولی در مسیر زندگی دوست دارم نهایت توانایی‌هایم را به عنوان یک زن ایرانی که محدودیتی برای رشد ندارد اثبات نمایم.

قدردان افرادی هستم که در این مسیر تنهایم نگذاشتند

رکورد دار کشیدن تریلی در دنیا با بیان اینکه خیلی دوست دارم از افرادی که در مسیر پرورش استعدادهایم زحمت کشیده‌اند تشکر نمایم، گفت: دکتر شامخی، در آسیب دیدگی که داشتم بدون اینکه از من هزینه‌ای بگیرند جراحی پایم را انجام دادند، آقایان دکتر شهرام دبیری و دکتر علیرضا رحیمی که از لحاظ مالی مرا حمایت کرده و هزینه‌های ورزش حرفه‌ایم را تأمین کرده‌اند، همچنین از شهردار تبریز که حمایت‌هایی را داشته‌اند، سپاسگزارم.

وی ادامه داد: از مربی ام خانم سارا حشمت که لحظه به لحظه بعد از بهبود آسیب دیدگیم درکنارم تمرین کرده‌اند، آقای حسین بابایی که به عنوان مشاور و مدیر برنامه‌هایم در کنارم همواره حضور داشته‌اند، اعضای هیأت ورزش‌های همگانی استان و همچنین از تمامی کسانی که در این مسیر قدمی برداشته‌اند تشکر و قدر دانی می‌کنم.

حمایت ورزشکاران توسط مسئولین انتظار بی جایی نیست

گیتی موسوی در انتها از بی مهری برخی از مسئولان گلایه داشته و عنوان کرد: به عنوان نماینده‌ای از ورزشکاران حرفه‌ای درخواست دارم تا در زمینه ورزش از سوی مسئولین و حتی دولت حمایت شویم؛ همانطور که اشاره کردم در ماه‌های آتی در نظر دارم کشیدن هواپیما را آزمایش کنم اما بیشتر از آنکه روی تمرینات تمرکز داشته باشم فکرم درگیر فراهم کردن زمینه مقدمات اولیه این رکوردگیری است.

قوی‌ترین زن ایران افزود: فکر می‌کنم به ثبت رسیدن رکورد جهانی که باعث مطرح شدن نام کشورمان در دنیا می‌شود کار بسیار با ارزشی است و انتظار حمایت انتظار بی جا و درخواستی عبث نمی‌باشد؛ متأسفانه ما ورزشکاران حرفه‌ای حتی در زمینه احتیاجات اولیه مانند تهیه مکمل‌های ورزشی که قیمتشان سر به فلک کشیده مشکلاتی داریم و حتی در موضوعات اولیه فراهم کردن زمینه ثبت رکوردها که اگر شخص یا ارگانی باشد که زمینه امکانات اولیه را فراهم نماید، قطعاً ورزشکار هم می‌تواند با تمرکز بهتر عملکرد عالی‌تری را به ثبت رساند.

با توجه به پتانسیل بالای ورزشکاران کشورمان امیدواریم تدابیر و سیاست بهتری همچون سایر کشورهای دنیا در خصوص حمایت از آنان در نظر گرفته شود. شاید تنها یک سوم از مبلغ قراردادی که توسط تیم‌های فوتبال دولتی و برای تنها یک بازیکن صرف می‌شود، با مدیریت و سرمایه گذاری بهتر در ورزش بتواند نام کشورمان را در سطح جهانی مطرح نماید.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=12410

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.