9

تعامل شورا، شهرداری و مردم، ضامن توسعه شهر باسمنج است

  • کد خبر : 12476
  • ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
تعامل شورا، شهرداری و مردم، ضامن توسعه شهر باسمنج است
عضو شورای اسلامی شهر باسمنج، گفت: تعامل شورای اسلامی شهر و شهردار و مردم، ضامن توسعه شهر باسمنج است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، ایوب حاجی‌پور با اعلام مطلب فوق افزود: مهم‌ترین مساله‌ای که می‌تواند به نفع شهر و شهروندان باشد، تعامل میان اعضای محترم شورای اسلامی شهر و شهردار محترم است.

وی با اشاره به اینکه هرچه این تعامل بیشتر باشد، فعالیت‌های شورای اسلامی شهر و شهرداری برای رفع مشکلات عمده شهر و شهروندان بیشتر خواهد بود، تصریح کرد: در کنار این مساله مهم، همکاری شهروندان محترم و تشویق منتخبین می تواند این فعالیتها را دوچندان کند.

خزانه دار شورای اسلامی شهر باسمنج، عمده‌ترین مشکلات شهر باسمنج که در بیشتر شهرهای ایران نیز به چشم می‌خورد را عدم یکپارچگی و انسجام در مدیریت شهری بیان کرد و ادامه داد: این امر موجب به هدر رفتن اموال شهروندان و عموم مردم می‌گردد، به عنوان مثال می‌توان به حفاری‌های مکرر معابر اشاره کرد و همچنین نبود فاضلاب اصولی شهری که یکی از مشکلات اساسی شهر است و نیازمند توجه ویژه مسئولان محترم شرک آب و فاضلاب استان می‌باشد و نامه‌نگاری متعدد شورا با شرکت و مسئولان استانی تاکنون نتیجه ای بدنبال نداشته است.

وی اضافه کرد: احیای بافت‌های فرسوده شهر، احیای کمیسیون‌های تخصصی چهارگانه شورای اسلامی شهر شامل کمیسیون های درآمد و بودجه، عمران و سرمایه گذاری، فرهنگی و اجتماعی از الزامات می‌باشند که باید با تعامل و کمک گرفتن از دستگاه‌های اجرائی و فرهنگیان و تحصیل‌کردگان شهر برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی برای این امر مهم گام برداشت که در این عرصه ارتقای فرهنگ شهروندی نقش اساسی در توسعه بیشتر شهری دارد.

حاجی‌پور، توجه شورای اسلامی شهر به این مساله را بسیار مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: توجه به مسائل فرهنگی شورای اسلامی شهر، تجلیل از ورزشکاران برتر و نخبگان دانشگاهی و حافظان قرآنی، احداث پارک بانوان، احداث فرهنگسرا و احداث زمین فوتبال استاندارد و… به عنوان عملکردهای عمده شورای اسلامی شهر و شهرداری اشاره کرد.

وی، خاطرنشان کرد: توسعه شهر و رشد روزافزون جمعیت شهری، شهرها را با مشکلات عدیده ای اجتماعی و اقتصادی، فرهنگی روبرو کرده است، بنابراین برای اداره امور شهر نیازمند یک سیستم مدیریت واحد شهری هستیم که بتوان با برنامه‌ریزی مدون و با همفکری تمامی نهادهای ذیربط در جهت رفع نیازهای شهر گام برداشت.

خزانه دار شورای اسلامی شهر باسمنج، با بیان اینکه وظیفه شورا، شناسایی کمبودها و ارائه طرح‌های پیشنهادی از طریق سلسله مراتب و با هدف ارتقای حقوق شهروندی به مقامات ذیصلاح می‌باشد، اضافه کرد: تصمیمات کشوری فرآیندی سیاسی و اداری است که با هدف اصلی یعنی تقسیم کشور به واحدهای همگن برای رشد هماهنگ و به منظور اداره قلمرو ملی و عرضه خدمات بهتر صورت می گیرد.
حاجی پور، در پایان با تشکر از همکاری ها شهروندان فهیم منطقه باسمنج در توسعه این شهر و همچنین در خصوص بحث بخش شدن باسمنج گفت: این امر امنیت و وحدت و مشارکت ملی در منطقه باسمنج را تامین خواهد کرد و با تغییر و تحول در ساختار اداری و مدیریتی این شهر، در شتاب بخشی به روند توسعه و رشد منطقه تاثیربسزایی خواهد داشت.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=12476

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.