9

توسعه منطقه باسمنج، با ایجاد بخش مستقل امکانپذیر است

  • کد خبر : 12560
  • ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
توسعه منطقه باسمنج، با ایجاد بخش مستقل امکانپذیر است
عضو شوراي اسلامي شهر باسمنج، گفت: توسعه منطقه باسمنج، با ایجاد بخش مستقل امکان پذیر است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، جواد مغربی با اعلام مطلب فوق افزود: تا زمانی که باسمنج در تقسیمات کشوری جایگاه ثابت و درستی نداشته باشد، پیشرفت و توسعه باسمنج غیرممکن خواهد بود چون روستاها عملا در باسمنج و منطقه منزوی هستند و هیچ نقشی در استراتژی منطقه ایفا نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر باسمنج به یک بخش مستقل تبدیل شود، شورای بخش می‌تواند معضلات روستاهای همجوار را نیز حل و فصل نماید؛ تصریح کرد: باید روستاهای همجوار با شهرداری باسمنج در این راستا همصدا و یکدست باشند تا منطقه توسعه یاید، زیرا توسعه منطقه در سایه ایجاد بخش مستقل است.

عضو شورای اسلامی شهر باسمنج، با تاکید بر اینکه شورای اسلامی شهر به صورت جدی پیگیر مساله ایجاد بخش مستقل است، اضافه کرد: همانطوری که گفته‌اند؛ یک دست صدا ندارد و لازم است همکاری‌های لازم صورت گیرد. اما در این بین، عده‌ای سودجو و زمین‌خوار هم هستند که راضی به ایجاد بخش مستقل نیستند و با الحاق شهر می‌خواهند به مقاصد شخصی خود برسند.

مغربی، در ادامه با اشاره به اینکه، نقش شورای اسلامی شهر در توسعه شهری، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و… بسیار مهم است و شورا یک تفکر بنیادین است که در تمام ادوار گذشته دارای ارزش و احترام خاصی بوده، چرا که سر منشاء اصلی خدمت به مردم است؛ بیان داشت: متأسفانه در کشور ما شورا اصلا جایگاه خود را ندارد و دستگاههای دولتی مخصوصا سیستم شهرداری به آن به چشم سربار می‌نگرد و این در حالیست که در کشورهای پیشرفته شورا همه کاره شهر می‌باشد و حیطه اختیارات آن خیلی گسترده است، اما در کشورمان شورا فقط و فقط در انتخاب شهردار دخیل است که البته آن هم اگر به درستی انجام پذیرد.

عضو شورای اسلامی شهر باسمنج، نبود فاضلاب شهری، ترافیک بالا و عدم تعریض خیابان اصلی را بخشی از مشکلات شهر باسمنج بیان داشته و اضافه کرد: برخی از خیابان‌ها نیاز به تعریض دارند که البته بدون همکاری مردم و اهالی میسر نخواهد شد و احیای بافت‌های فرسوده و معرفی محصولات کشاورزی منطقه همچون خیار شور و پنیر لیقوان و گلسرخ و…، ایجاد بازارچه میوه و تره‌بار، مدیریت صحیح در ورزش باسمنج و توجه به ورزش همگانی و توسعه فرهنگی و ورزشی منطقه از نیازهای اساسی شهر می باشند.

وی با بیان ابنکه شورای دوره پنجم چندین ملک که در مسیر تعریض خیابان قرار داشته‌اند تملک و مسیر خیابان بیت الاحزان را اصلاح و احداث کرده، افزود: ساخت و نصب تندیس مادر و تندیس ستارخان، احداث زمین چمن فوتبال، آسفالت و زیرسازی خیابان ولیعصر(عج) و جاده جانقور و سطح شهر، کانال‌کشی عسگردره‌سی در ضلع جنوبی و پروژه خیابان کشاورزی و زیرسازی و آسفالت جاده هروی از دیگر فعالیت‌های شورای اسلامی شهر و شهرداری می باشند.

مغربی در خاتمه گفت: این شهر به موفقیت نخواهد رسید مگر با پشتکار و تلاش مردم باسمنج که به همدیگر اعتماد کنند و احترام بگذارند، چرا که هیچ کس از دوگانگی و چند پارچگی خیری ندیده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=12560

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.