14

مراجعه به پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی ۶ درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 12677
  • ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
مراجعه به پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی ۶ درصد افزایش یافت
مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی گفت: ۳۲ هزار و ۱۳۵ نفر در ۹ ماهه امسال به دلیل صدمات ناشی از نزاع به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد بیشتر شده است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا علی صفایی فرد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از مجموع مراجعان نزاع در این مدت هشت هزار و ۲۷۸ نفر زن و ۲۳ هزار و ۸۵۷ نفر مرد بودند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هر کدام به ترتیب حدود یک و هشت درصد افزایش را نشان می دهد.

وی ادامه داد: در آذرماه امسال نیز آمار مراجعان نزاع با سه درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۲ هزار و ۳۲۲ نفر رسید که از این تعداد یک هزار و ۶۹۶ نفر مرد و ۶۲۶ نفر زن بودند.

صفایی فرد گفت: کل مراجعان مدعی صدمات نزاع در سال ۹۸ به ادارات پزشکی قانونی استان ۳۶ هزار و ۶۵۶ نفر بود که از این تعداد ۲۶ هزارو ۷۰۹ نفر مرد و ۹ هزارو ۹۴۷ نفر زن بودند.

وی خاطرنشان کرد: مراجعه کنندگان در هنگام مراجعه به پزشکی قانونی باید به خاطر داشته باشند که ظاهر خون آلود تاثیری در صدور نظریه کارشناسی توسط پزشکی قانونی ندارد.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: مبنای صدور نظریه کارشناسی در خصوص جراحت، نوع جراحت و عمق آن است و معاینه دقیق تر ضایعات نیازمند تمیزبودن موضع و بررسی دقیق آن توسط کارشناس پزشکی قانونی است.

وی اظهار کرد: برای صدور نظریه کارشناسی در خصوص صدمات ناشی از نزاع توسط سازمان پزشکی قانونی ارائه معرفی نامه از مراجع قضایی و یا کلانتری الزامی است.

صفایی فرد ادامه داد: در صورت وجود جراحات و صدمات عمده و تهدید کننده، فرد می تواند پس از انجام اقدامات درمانی به پزشکی قانونی مراجعه کند، سوابق اقدامات انجام شده از سوی پزشکی قانونی از مرجع درمان کننده اخذ خواهد شد تا حقی از فردی ضایع نشود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=12677

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.