12

دمای هوای آذربایجان‌شرقی تا ۱۳ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد

  • کد خبر : 12680
  • ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
دمای هوای آذربایجان‌شرقی تا ۱۳ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد
رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: دمای هوای استان از فردا تا اوایل هفته آینده به تدریج و به صورت محسوس هشت تا ۱۳ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.

به گزارش آزانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا محمد امیدفر با بیان اینکه از اواخر امروز سامانه بارشی جدیدی وارد استان می شود،  افزود: فعالیت این سامانه از فردا تشدید شده و موجب بارش باران و برف در برخی نواحی استان می شود.

وی با اشاره به اینکه هوای استان امروز نیمه ابری تا ابری، همراه با وزش باد شدید، بروز مه و بارش باران است، اظهار داشت: در پی فعالیت سامانه بارشی جدید، کولاک برف، کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ای و مسدود شدن برخی راه‌های روستایی استان دور از انتظار نیست.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی،  صرفه جویی و مدیریت در توزیع و مصرف بهینه سوخت و انرژی و انجام اقدامات پیشگیرانه لازم برای جلوگیری از حوادث و خسارات احتمالی را خواستار شد.

امیدفر ادامه داد: در ۲۴ ساعته گذشته، هریس با سه درجه سانتی گراد زیر صفر و جلفا با ۱۶ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بودند.

وی یادآوری کرد: دمای تبریز در ۲۴ ساعت گذشته در سردترین زمان به منفی یک درجه و در گرمترین زمان به ۱۱ درجه سانتی گراد بالای صفر رسید و دمای فعلی آن (ساعت ۹ و ۴۵ دقیقه)   ۲ درجه سانتی گراد بالای صفر بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت چهار درجه کاهش یافته است.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=12680

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.