20
استاندار:

مجوزی برای استخراج رمز ارز دیجیتال در آذربایجان شرقی صادر نشده است

  • کد خبر : 12662
  • ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
مجوزی برای استخراج رمز ارز دیجیتال در آذربایجان شرقی صادر نشده است
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: تاکنون هیچ پروانه بهره‌برداری برای استخراج رمز ارز دیجیتال در استان صادر نشده و بر این اساس هرگونه فعالیت در این حوزه غیرقانونی است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، محمدرضا پورمحمدی روز سه شنبه  در جلسه کمیسیون هماهنگی، برنامه‌ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با تأکید بر سامان‌دهی واحدهای استخراج رمز ارز دیجیتال، افزود: منطقی نیست در شرایطی که واحدهای تولیدی ما با کمبود برق و مشکلات ناشی از آن روبه‌رو هستند، عده‌ای از آن برای فعالیت‌های غیرقانونی استفاده کنند.

وی با تأکید بر اینکه هر گونه فعالیت اقتصادی باید با مجوز و در چارچوب قانون انجام شود، افزود: سامانه خوداظهاری دستگاه‌های استخراج رمز ارز (ماینر) راه اندازی شده و ضروری فعالان در این عرصه در این سامانه ثبت اطلاعات کنند در غیر اینصورت هرگونه فعالیت غیرمجاز در این حوزه به منزله قاچاق بوده و با متخلفان برخورد می‌شود.

پورمحمدی افزود: کمیته پایش باید با اقداماتی نظیر رصد میزان مصرف برق مشترکان خانگی و صنعتی، فعالیت‌های غیرمجاز در این حوزه را شناسایی کنند.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از این جلسه بر تعیین تکلیف کالای رسوب‌شده در انبارهای سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تأکید کرد و گفت: بسیاری از این کالاها به دلیل طولانی شدن روند رسیدگی، غیرقابل استفاده می‌شود.

پورمحمدی افزود: با توجه به اینکه برخی از این کالاها جزو کالاهای اساسی و مورد نیاز در بازار است از این رو باید رسیدگی به پرونده‌ها و تعیین تکلیف آنها از سوی دستگاه‌های مسئول تسریع شود.

وی همچنین با اشاره به آغاز اجرای طرح شناسه‌دار کردن گروه کالایی لوازم یدکی خودرو، بر دقت و حساسیت مجریان این طرح بویژه در سطح عرضه تأکید کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی هم در این جلسه از راه‌اندازی سامانه خوداظهاری دستگاه‌های تولید رمز ارز (ماینر) در سایت بهین‌یاب خبر داد و گفت: متقاضیان استخراج ارز دیجیتال تا پنجم اسفند مهلت دارند در این سایت ثبت‌نام و درخواست مجوز کنند.

حبیب امین‌زاده افزود: تاکنون ۳۵۰ متقاضی در سطح استان برای اخذ شناسه یکتا برای ۶۸۵۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

وی تصریح کرد: طبق قانون، فعالیت دستگاه‌های استخراج رمز ارز دیجیتال تنها در شهرک‌های صنعتی، نیروگاه‌ها و مناطق آزاد مجاز است و تاکنون هیچ پروانه بهره‌برداری برای فعالیت متقاضیان این حوزه صادر نشده است.

امین‌زاده در مورد طرح شناسه‌دار کردن گروه لوازم یدکی خودرو نیز گفت: این طرح شامل ۱۷ قلم کالاست و واحدهای تولیدی ملزم به وارد کردن شناسه کالاهای تولیدی خود در سامانه الکترونیکی هستند.

در این جلسه موضوع تعیین تکلیف کالاهای رسوب‌شده در انبارهای سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان بررسی شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=12662

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.