10
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد:

کسب رتبه سوم پژوهش و فناوری کشور توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز

  • کد خبر : 12785
  • ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
کسب رتبه سوم پژوهش و فناوری کشور توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز از کسب رتبه سوم پژوهش و فناوری در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا محمد سمیعی در خصوص جزئیات کسب این رتبه، اظهار کرد: همه ساله ارزشیابی در خصوص عملکردها و فعالیت‌های پژوهشی فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در سال پیش از آن انجام می‌گیرد، که امسال نیز بر اساس گزارشی که اخیرا ارائه شده، عملکرد سال ۹۸ دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور اعلام شده است.

وی افزود: در نتایج ارزشیابی فعالیت‌های پژوهش و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که امسال نیز برای اولین بار، دو حیطه تحقیقات و فناوری در کنار هم گزارش شده‌اند، دانشگاه علوم پزشکی تبریز بعد از دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی حائز رتبه سوم شده است. دانشگاه علوم پزشکی تبریز سال گذشته نیز توانسته بود، رتبه چهارم را در حیطه پژوهش از آن خود کند.

وی ادامه داد: در بررسی جزئی تر بخش‌های ارزشیابی و کسب این رتبه، می‌توان گفت که کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز که در ارزشیابی سال قبل، توانسته بود، در رتبه هشتم قرار بگیرد، با برنامه ریزی‌ها و فعالیت‌هایی که در طی یک سال انجام داده با ارتقای شش پله‌ای به رتبه دوم دست یافته است.

سمیعی بیان کرد: آزمایشگاه جامع دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز با تلاش‌ها و همت کادر خود، موفق به کسب جایگاه سوم در بین آزمایشگاه‌های سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی شده است؛ از لحاظ کیفیت مقالات و شاخص مقالات Q1 (کیو وان) نیز توانستیم با چاپ تعداد ۷۵۱ مقاله در مجلات تراز اول دنیا، در جایگاه سوم قرار بگیریم.

وی با بیان این‌که امسال این دانشگاه از لحاظ شاخص رهبری در مرتبه سوم و در حوزه همکاری‌های بین المللی، در مرتبه چهارم قرار گرفته است، گفت: این ارزشیابی سالانه، یکی از مواردی است که در مورد سیاست گزاری‌های کلی برای سال‌های آتی دانشگاه‌های علوم پزشکی در راستای تقویت زیرساخت‌های پژوهشی و فناوری، تولید علم مبتنی بر نیازهای جامعه و هم‌چنین گسترش فعالیت‌های فناوری در حیطه سلامت انجام می‌شود تا در برنامه ریزی‌های کلان کشور نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

وی با بیان این‌که دانشگاه علوم پزشکی تبریز در حیطه‌های مختلفی فعالیت دارد، اظهار کرد: این دانشگاه در جشنواره رازی که اخیرا برگزار شد، نیز توانسته موفقیت‌هایی را کسب کند و در این راستا، مرکز تحقیقات علوم کاربردی و دارویی و مرکز تحقیقات آنالیز دارویی به عنوان مراکز برگزیده، یکی از مجلات دانشگاه (Bioimpacts ) به عنوان مجله برگزیده کشور و یکی از محققان دانشگاه به عنوان محقق برگزیده در زمینه علوم پایه پزشکی انتخاب شدند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر این‌که دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بسیاری از حیطه‌ها سرآمد است و فعالیت‌های بسیار خوبی در بخش تحقیقات و فناوری در سطح کشور انجام می‌دهد، گفت: در بخش تحقیقات، در زمینه نانوتکنولوژی و سلول‌های بنیادی کارهای زیاد و باارزشی در این دانشگاه در حال انجام است و مطالعاتی که توسط این دانشگاه در زمینه ایمونولوژی و علوم دارویی انجام می‌شود نیز حرف بسیاری برای گفتن در کشور دارد و امتیازات خیلی خوبی برای کشور خواهد آورد.

وی افزود: در زمینه فناوری نیز تاکنون در حوزه تولید دستگاه‌ها، آنتی بادی‌های منوکلونال و فرآورده‌های نوترکیب، فعالیت‌های خیلی خوبی داشتیم و این فعالیت‌ها را در سال‌های آینده نیز ادامه خواهیم داد.

وی در خاتمه با قدردانی از خانواده علوم پزشکی تبریز، گفت: کسب رتبه سوم پژوهش و فناوری در کل کشور، مدیون تلاش تمامی محققان، اساتید، دانشجویان و کارشناسان و پرسنل معاونت تحقیقات و فناوری است و امیدواریم تا با تلاش‌های هر چه بیشتر در آینده بتوانیم نتایج بهتری را برای دانشگاه کسب کنیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=12785

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.