5

پنج درصد اعتبارات عمرانی بودجه برای نوسازی مدارس پیش بینی شده است

  • کد خبر : 12844
  • ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
پنج درصد اعتبارات عمرانی بودجه برای نوسازی مدارس پیش بینی شده است
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه ۱۱ درصد مدارس کشور فرسوده و تخریبی است، گفت: در بودجه سال آینده پنج درصد اعتبارات عمرانی برای نوسازی مدارس در نظر گرفته شده است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا مهر اله رخشانی‌مهر روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر با اعلام اینکه خیران امسال ۲۴ هزار میلیارد ریال در نهضت مدرسه‌سازی متعهد شده‌اند، افزود: سهم سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور در طرح های مشترک با خیران ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

وی از نام‌گذاری ۷۴ باب مدرسه به نام شهید حاج قاسم سلیمانی در کشور خبر داد و اظهار کرد: استانداردها در مدارس بالا رفته است و تقریبا در کشور مدرسه‌ای با بخاری نفتی نداریم .

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به اینکه ۶۰ درصد بودجه سال آینده مربوط به شرکت‌ها است، گفت: ۱۱ درصد بودجه کشور برای طرح های عمرانی پیش‌بینی شده است.

احمد محرم‌زاده از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: مجلس به دنبال جایگزین ارز ۴۲۰۰ تومانی است تا بتواند بدون واسطه در معیشت اقشار آسیب‌پذیر اثرگذار باشد.

امروز مدرسه ۶ کلاسه شهید آل محمد و شهید دکتر نامی پس از بازسازی با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در اهر افتتاح شد.

اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان برای این طرح ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه کرده است.

همچنین عملیات اجرایی ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه خیرساز به نام شهید جوانی با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور و خانواده آن شهید بزرگوار آغاز شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=12844

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.