8
معاون مشارکت‌های مردمی، موسسات غیردولتی، اشتغال و مسکن بهزیستی آذربایجان‌شرقی عنوان کرد؛

اختصاص ۱۲۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال برای مددجویان استان در سالجاری

  • کد خبر : 12939
  • ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
اختصاص ۱۲۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال برای مددجویان استان در سالجاری
معاون مشارکت های مردمی، موسسات غیردولتی، اشتغال و مسکن بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: اشتغال مددجویان جزء مؤلفه‌های توانمندسازی و از اولویت های مهم این سازمان است.
جواد ایمان زاده در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار آژانس خبری تبریزمن با بیان اینکه در سالجاری بیش از ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال مددجویان اختصاص یافته اظهار داشت: طبق پیگیری‌هایی که داشیم، ۱۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار تخصیص یافته است و مابقی هم تا پایان سال به مددجویان متقاضی اعطاء خواهد شد.
وی گفت: براساس مصوبات کشوری شورای اشتغال در سال ۹۹، برای هر عضو مددجو که شرایط و مدارک لازم را جهت اخذ تسهیلات اشتغال داشته باشد، ۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره با مهلت بازپرداخت ۷ ساله تخصیص داده می شود.
معاون مشارکت‌های مردمی، مؤسسات غیردولتی، اشتغال و مسکن بهزیستی استان گفت: در بحث اشتغال، علاوه بر کمک تسهیلاتی به خود مددجو، یک طرح دیگر هم در قالب کمک به کارفرمایانی است که افراد عضو بهزیستی و یا معلول را در واحدهای خود استخدام می کنند.
وی افزود: در این طرح هم به ازای استخدام هر فرد مددجوی بهزیستی، ۵۰ میلیون تومان تسهیلات به کارفرمایان داده می شود و همچنین بهزیستی درصدی از حق بیمه را به کارفرما پرداخت می‌کند.
ایمان زاده با بیان اینکه هدف ما کمک به اشتغال مددجویان در کارگاه‌ها و مراکز تولیدی و صنعتی است گفت: در کنار این هدف، تلاش می‌کنیم کارفرما هم از استخدام مددجویان متضرر نشود لذا برای جبران عدم کارائی معلولین، بهزیستی کمک‌هایی تحت عنوان جبران عدم کارایی را به کارفرمایان پرداخت می‌کند.
معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان در ادامه با اشاره به تلاش بهزیستی برای حل مشکل مسکن مددجویان و به خصوص خانواده‌های دارای معلول گفت: بهزیستی به جد در تلاش است که مشکل مسکن این قشر حل شود تا خانواده‌ها در کنار مشکلات نگهداری از معلول، مشکل دیگری را حس نکنند.
وی گفت: با طرح ملی سقف همدلی که طرح مشترک دفتر مسکن و مشارکت‌های مردمی سازمان است، سعی داریم خیرین را به صورت مستقیم و شفاف به پروژه‌های دلخواه و مدنظر خود هدایت کنیم.
ایمان‌زاده در تشریح بیشتر این طرح گفت: در طرح سقف همدلی تمام خیرین می توانند با مراجعه به سایت www.besazim.ir، در بخش سقف همدلی تمام پروژه های مسکن نیمه کاره متعلق به جمعیت هدف بهزیستی را همراه با شرح وضعیت خانواده نیازمند و سایر مشخصات، مشاهده کنند و پروژه مدنظر خودشان را جهت کمک مالی انتخاب کنند.
معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی آذربایجان‌شرقی افزود: علاوه بر این طرح در حوزه مسکن برای خانواده‌های ۲ معلول به بالا در مناطق شهری مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان و در مناطق روستایی مبلغ ۸۵ میلیون تومان کمک بلاعوض با مشارکت بنیاد مستضعفان، سازمان بهزیستی، بنیاد مسکن  وانجمن خیرین مسکن سازپرداخت می‌شود؛ که تاکنون ۲۳۰ واحد مسکونی در شهرها و۲۲۰واحد روستایی تحویل شده‌ است.
همچنین دیگر خانوارهای تحت پوشش نیز به تناسب شرایط از کمک‌های بلاعوض تا سقف ۲۰۰میلیون ریال برخوردار خواهند بود و نیز بر اساس قانون عوارض مجوز پروانه ساخت و انشعابات برای جمعیت هدف بهزیستی برای یکبار رایگان بوده و از مددجو ریالی بابت آن دریافت نمی گردد.
همچنین در راستای اجرای ماده ۱۸ قانون جامع حمایت از معلولین رایزنی‌ها و هماهنگی‌های لازم با اداره کل راه و شهرسازی استان جهت واگذاری زمین رایگان صورت گرفته که می تواند در تامین مسکن این عزیزان تاثیر بسیاری بگذارد.
لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=12939

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.