18
دبیر هیات دوچرخه سواری آذربایجان شرقی:

پیست بی ام ایکس در ورزشگاه یادگار تبریز ایجاد می‌شود

  • کد خبر : 12894
  • ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
پیست بی ام ایکس در ورزشگاه یادگار تبریز ایجاد می‌شود
دبیر هیات دوچرخه سواری آذربایجان شرقی گفت: برای احداث پیست بی ام ایکس، پمپ ترک و کراس کانتری در مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) نامه نگاری کرده ایم و در صورت موافقت، ورزشگاه یادگار امام تبریز به کمپ مخصوص دوچرخه سواری تبدیل خواهد شد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا ناصر هوشیار افزود: با وجود پیست تخصصی، خوابگاه و جاده در مجموعه ورزشی یادگار امام(ره) تبریز، با ایجاد پیست بی ام ایکس، پمپ ترک و کراس کانتری می توان این ورزشگاه را به کمپ مخصوص دوچرخه سواری ارتقاء داد و برنامه های ملی برگزار کرد، زیرا هیات دوچرخه سواری از فعال ترین هیات های ورزشی آذربایجان شرقی است که در تمامی شرایط به دنبال اهداف و اجرای برنامه های خود می باشد.

دبیر هیات دوچرخه سواری آذربایجان شرقی، مهم ترین پیشرفت هیات دوچرخه سواری استان را کشف استعداد ها، برگزاری مسابقات هفتگی، همایش های همگانی و کمک به آمادگی دوچرخه سواران آذربایجان شرقی برشمرد.

هوشیار در خصوص دست آوردهای هیات دوچرخه سواری  آذربایجان شرقی در سال جاری گفت: با توجه به شرایط کرونایی کشور امسال فقط مسابقات لیگ برگزار شد که بعد از چند سال تیم دانشگاه آزاد  تبریز به عنوان نماینده آذربایجان شرقی و شهر تبریز در لیگ برتر حضور یافت و توانست مقام اول جاده و  تیم شرکت توسعه عمران شهر جدید سهند با حضور در لیگ جوانان مقام دوم جاده را از آن خود کند.

وی اضافه کرد: همچنین در بخش کوهستان نیز تیم دانشگاه آزاد اسلامی تبریز مقام نخست این مسابقات را کسب کرد.

رییس هیات دوچرخه سواری شهرستان تبریز از دیگر برنامه های هیات دوچرخه سواری آذربایجان شرقی برگزاری کلاس های آموزشی و ایجاد مدرسه دوچرخه سواری برای دختران و پسران در مجموعه یادگار امام (ره) تبریز هفته ای سه جلسه زیر نظر مربیان پایه عنوان کرد.

هوشیار همکاری با شرکت توسعه عمران شهر سهند، جهت ایجاد مسیرهای دوچرخه سواری و بستر های مناسب در این شهر را از دیگر برنامه های هیات بیان کرد و گفت: همکاری شرکت توسعه عمران شهر جدید سهند باید از لحاظ اجرایی از شهر تبریز بهتر باشد.

دبیر هیات دوچرخه سواری آذربایجان شرقی با انتقاد از عملکرد شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز در زمینه ترویج فرهنگ دوچرخه سواری اظهار کرد: متاسفانه آنان هیچ برنامه و اقدامی برای دوچرخه سواری ندارند و به رغم وعده مسئولین شهرداری تبریز برای ترویج ورزش های از طریق اختصاص بودجه، تا این لحظه کسی از شهرداری تبریز برای این منظور به هیات دوچرخه سواری استان مراجعه نکرده است.

وی با بیان اینکه شهرداری های دیگر شهر های کشور با همت شورای شهر خود در رشته های ورزشی تیم داری می کنند، اضافه کرد: متاسفانه در شهر تبریز علاقه ای به این موضوع نیست که به نظر بنده این ضعف مدیریتی تلقی می شود.

هوشیار با اشاره به اینکه دوچرخه سواری تبریز مهد دوچرخه سواری ایران است، خاطر نشان کرد: اعزام رکابزنان هیات دوچرخه سواری استان به اردوی تیم ملی، مسابقات المپیک و دیگر مسابقات بین المللی، گواه این موضوع است.

هوشیار با اشاره به اینکه هشت نفر از رکابزنان آذربایجان شرقی به اردوی تیم ملی دوچرخه سواری دعوت شدند، خاطر نشان کرد: صمد پور سیدی، حسین علیزاده و بهنام خسروشاهی از تیم های خارج از استان و خلیل خورشیدی، حسن سیف الهی، سعید صفر زاده، حمید پورهاشم و علی لبیب از تیم دانشگاه آزاد تبریز به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

وی همچنین عنوان کرد: ستایش وجدی و فاطمه دادگر نیز در رده سنی نوجوانان به تیم ملی دعوت شدند.

وی با آرزوی موفقیت برای سرپرست و اعضای فعلی فدراسیون و تشکر از زحمات خسرو قمری رییس سابق فدراسیون دوچرخه سواری اظهار کرد: متاسفانه فدراسیون دوچرخه سواری در بخش برگزاری و اجرائی مسابقات از نفرات هیات استفاده نمی کند که این تعامل فدراسیون برای هیاتی که جزو بهترین های این رشته می باشد و میزبانی سی و چهار دوره تور دوچرخه سواری ایران – آذربایجان را در کارنامه خود دارد، قابل قبول نیست.

دبیر هیات دوچرخه سواری آذربایجان شرقی با بیان اینکه برگزاری کلاس های داوری و مربیگری جهت دانش افزایی مربیان و داوران انجام می گیرد، گفت: پیگیر هستیم تا با دریافت تجهیزات دوچرخه سواری پتروشیمی تبریز مشکلات هیات بخصوص در پیست را مرتفع کنیم و در قبال این اقدام حاضر هستیم با نام پتروشیمی تبریز در مسابقات کشوری حضور یابیم و همچنین اعلام آمادگی می کنیم که در طول سال برنامه های استعدادیابی برای فرزندان کارمند پتروشیمی تبریز برگزار کنیم.

وی همچنین عنوان کرد: هیات دوچرخه سواری آذربایجان شرقی با هر ارگان، شرکت صنعتی و تجاری که قصد اعلام همکاری با هیات داشته باشد، می تواند تفاهم نامه ای انعقاد کند تا باعث اعتلای فرهنگ دوچرخه سواری استان شود.

هوشیار با اعلام این موضوع که به دنبال تیم مناسبی برای دختران رکابزن در استان هستیم، اضافه کرد: با وجود تیم دانشگاه آزاد که در بخش جاده و کوهستان حضوری فعال دارد و شرکت توسعه عمران شهر سهند که در رده جوانان فعالیت می کند، به دنبال این هستیم تا در بخش کوهستان نیز باشگاهی مجزا داشته باشیم و با دستی پر در مسابقات کشوری و بین المللی اعلام حضور کنیم.

وی بیان کرد: از سال بعد طرح استعدادیابی و برگزاری مسابقات کورسی و کوهستان زیر ۱۸ سال را پیگیر خواهیم شد.

هوشیار، اولویت هیات دوچرخه سواری آذربایجان شرقی را پیگیری فعالیت های دیگر شهرستان ها عنوان کرد و افزود: برگزاری مسابقات در شهرستان های استان از بابت استعداد یابی مورد ملاک قرار می گیرد که در این خصوص شهرستان مرند و منطقه آزاد ارس توانسته اند برنامه های خوبی را در طول سال انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه دوچرخه بهترین وسیله برای حمل و نقل پاک می باشد، اظهار کرد: در شرایط آلودگی هوا، ترافیک و مشکل زیر ساخت های شهری، دوچرخه بهترین وسیله برای حمل و نقل پاک است.

دبیر هیات دوچرخه سواری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ورزش یکی از نیاز های اصلی جامعه می باشد، اضافه کرد: شهروندان در آینده ای نزدیک با ۲ خطر تغذیه نامناسب و استرس روبرو خواهند شد که ورزش بهترین کمک و راهکار برای مقابله با این خطرات است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=12894

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.