8

آذربایجان‌غربی گرم‌تر می‌شود

  • کد خبر : 12980
  • ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
آذربایجان‌غربی گرم‌تر می‌شود
کارشناس اداره‎‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: دمای هوا در استان از روز سه‌شنبه هفته جاری، بین سه تا هشت درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا یاسر اشتاد افزود: دمای اغلب نقاط استان که در سه روز گذشته به زیر صفر رسیده، از روز سه شنبه افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه اشنویه سردترین شهر استان در ۲۴ ساعت گذشته با دمای منفی ۲۴ درجه سانتی گراد  بود، ادامه داد: دمای زیر صفر درجه همچنان در ساعت های شبانه در استان وجود دارد و شهرستان ارومیه در ۲۴ ساعت گذشته دمایی بین منفی ۲ و منفی ۱۲ درجه سانتی گراد داشت.

کارشناس اداره‎‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: هوای استان تا روز چهارشنبه پایدار بوده ولی از روز پنجشنبه سامانه بارشی وارد استان می شود که در صورت تغییر نکردن نقشه های هواشناسی آذربایجان غربی پایان هفته ای توام با بارش را برای شهرستان های مختلف رقم خواهد زد.

اشتاد گفت: به علت سکون هوا در روزهای آتی احتمال افزایش نسبی غلظت آلاینده های هوا در نقاط پرتردد و پرجمعیت شهری وجود دارد.

آذربایجان غربی هفته گذشته هفته پر بارشی داشت که موجب شد تا در جنوب استان بارشهای بالای ۷۰ میلیمتر ثبت شود، شهرستان پیرانشهر با بارش ۹۷ میلی‌متری برف و باران، پربارش‌ترین شهر استان بود.

بعد از پیرانشهر شهرهای اشنویه، سردشت و مهاباد نیز به ترتیب با ۷۹، ۶۸ و ۳۹ میلی‌متر شهرهای پر بارش استان بودند و میزان بارش در ارومیه نیز پنج میلی‌متر ثبت شده‌است.

هر چند هواشناسی استان در مناطق مرتفع و صعب العبور کوهستانی ایستگاه هواشناسی ندارد ولی طبق تصاویر منتشره در فضای مجازی از اطراف شهر ارومیه و نقاط مرتفع استان بارش برف به میزان ۸۰ تا ۱۰۰ سانتیمتر نیز در این مناطق مشاهده می شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=12980

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.