8

راهداران آذربایجان‌شرقی به ۴۰۰ خودرو گرفتار در کولاک امدادرسانی کردند

  • کد خبر : 12962
  • ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
راهداران آذربایجان‌شرقی به ۴۰۰ خودرو گرفتار در کولاک امدادرسانی کردند
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: به دنبال بارش برف و کولاک روزهای گذشته در استان، نیروهای راهداری به بیش از ۴۰۰ خودرو گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کردند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا اروجعلی علیزاده با بیان اینکه این خودروها به علت کولاک شدید در مناطق کوهستانی و گردنه ها گرفتار و برخی از آ نها از مسیر خارج شده بودند، افزود: نیروهای راهداری در این مدت بیش از ۳۵ نفر از مسافران در راه مانده را نیز در راهدارخانه ها اسکان دادند.

وی با اشاره به اینکه بارش برف و کولاک از چهارشنبه هفته گذشته در استان شروع شده بود، اظهار داشت: در جریان این بارش ها بیش از ۱۴ هزار کیلومترباند از سوی نیروهای راهداری برف روبی و برای جلوگیری از لغزندگی جاده های استان بیش از سه هزار و ۵۰۰ تن مخلوط نمک و ماسه استفاده شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: هم اکنون تردد خودروها در تمامی راه های اصلی و فرعی استان و آزادراه تبریز – زنجان به صورت ایمن در جریان است ولی به علت وجود کولاک در مناطق کوهستانی و گردنه ها رانندگان برای تردد در این مناطق با احتیاط رانندگی کنند.

علیزاده با بیان اینکه گروه های راهداری عمده راه های روستایی بسته شده استان را بازگشایی کرده اند، ادامه داد: هم اکنون راه ارتباطی حدود پنج روستای شهرستان های اهر و بستان آباد بسته است و تلاش می شود راه این روستاها نیز امروز بازگشایی شود.

وی با اشاره به اینکه این روستاها در مناطق کوهستانی واقع شده و فاقد راه دسترسی مناسب هستند، یادآوری کرد: در عملیات راهداری زمستانی ۳۷۶ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین شامل بلدوزر، لودر، گریدر، کامیون، برف خور، نمک پاش و تراکتور فعال هستند.

علیزاده، از مردم و مسافران خواست پیش از انجام سفر از وضعیت راه‌ها و شرایط آب و هوایی از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که به صورت ۲۴ساعته پاسخگوست، اطلاع کسب کنند.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=12962

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.