16

قصه گویی هنری رنگ باخته در بین مادران نسل امروز

  • کد خبر : 12998
  • ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
قصه گویی هنری رنگ باخته در بین مادران نسل امروز
یک قصه گو گفت: فضای مجازی باعث کمرنگ شدن قصه گویی در خانواده ها شده است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا پاکزاد افزود: متاسفانه وجود فضای مجازی وگسترش  کانال های مختلف ارتباطی، مادران و خانواده ها را از قصه گویی به فرزندان دور کرده و باعث کمرنگ شدن قصه گویی در جامعه وبین خانواده ها شده است.

وی یاد آور شد: از گذشته مادران سهم بزرگی در قصه گویی و انتقال پیام های اخلاقی دارند اما امروزه متاسفانه با گسترش فضای مجازی کمتر دیده می شود برنامه ای برای قصه گویی برای فرزندان خود داشته باشند.

پاکزاد با اشاره به اینکه قصه دارای مفاهیم اخلاقی و آموزشی است، تصریح کرد: قصه گو باید در زمان قصه گویی مخاطب را شناخته و براساس سن و نیاز مخاطب قصه را انتخاب کند.

این قصه گوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه قصه هاباید نیاز مخاطب امروز را برطرف کند،خاطرنشان کرد: قصه هاباید حاوی پیام امید بخش و امیدوار کننده بوده و دارای پیام اخلاقی باشند.

پاکزاد با اشاره به اینکه تجربه ثابت کرده قصه ها تاثیر بسیاری در تفکر و تامل کودکان دارند، اظهار کرد: باید قصه های گذشته که حاوی ارزش های معنوی، آموزش های زندگی و پیام های اخلاقی بالایی هستند به کودکان بازگو شود.

این فعال حوزه کودک و نوجوان با اشاره به اینکه مادربزرگ ها و پدربزرگ ها گنجینه غنی از قصه ها هستند که باید بخوبی ازآنها بهره گرفت، تصریح کرد: قصه پلی بین نسل جدید با گذشته بوده و گفت وگوی انسانی است که همه کودکان با کل بشریت ارتباط برقرار می کنند.

پاکزاد افزود: در شرایط حاضر که فضای مجازی درکنار مزایای مختلف، دارای معایب بسیاری است مادران باید با مطالعه و رجوع به کتاب های قصه هرشب برنامه ای برای قصه گفتن به فرزند خود را داشته باشند که این خود نیازمند فرهنگ سازی است.

وی ادامه داد: باید خانواده ها بدانند که قصه توانایی تفکر و تمرکز کودکان را افزایش می دهد بنابراین باید اهمیت قصه و قصه گویی درجامعه حفظ شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=12998

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.