10

سرانه آرد عشایر اهر پایین‌تر از متوسط کشوری است

  • کد خبر : 13163
  • ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
سرانه آرد عشایر اهر پایین‌تر از متوسط کشوری است
فرماندار اهر با بیان اینکه سرانه آراد جمعیت عشایری این شهرستان پایین‌تر از متوسط کشوری است گفت: این سهمیه بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ اختصاص یافته و جوابگوی نیاز عشایر نیست.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، رسول خدابخش روز چهارشنبه در جلسه کارگروه گندم، آرد و نان شهرستان افزود: سهیمه تعیین شده از سوی دولت به ازای هر نفر ۱۲ کیلوگرم است که این رقم برای عشایر شهرستان در حدود ۸.۶ کیلوگرم می باشد.

وی گفت: در حال حاضر ۱۸۹۶ کیسه آرد سهمیه‌ای معادل ۷۶ تن به جمعیت عشایری شهرستان اهر که یک هزار ۳۸۵ خانوار را شامل می شود اختصاص می‌یابد.

خدابخش همچنین بر لزوم تخصیص سهمیه آرد به ۲۸ نانوایی آزادپز شهر اهر تاکید کرد و افزود: این نانوایی‌های به دلایلی نتوانسته‌اند پروانه فعالیت اخذ کنند که این موانع باید برطرف و سهمیه آراد آنها تعیین و توزیع شود.

وی همچنین از تشکیل پرونده تخلفاتی برای ۲۲ واحد نانوایی در این شهرستان خبر داد و گفت: طی بازرسی‌های انجام شده؛ تخلفات ۲۲ واحد نانوایی برای بازرسان محرز و این واحدهای نانوایی متخلف بیش از ۱۰ میلیون تومان جریمه شدند.

فرماندار اهر با ابراز نگرانی از استفاده نانوایی‌ها از افزودنی‌های غیرمجاز، افزود: با نانوایی های متخلف در این زمینه به شدت برخورد خواهد شد.

خدابخش همچنین از کیفیت پایین نان در اهر انتقاد کرد و گفت: بی توجهی به اصول پخت و پز موجب پایین آمدن کیفیت نان و در نتیجه افزایش بیمارهای گوارشی شده است.

وی خواستار ساماندهی سامانه دریافت آرد سهمیه‌ای شد و افزود: کارخانجات آرد باید درخواست آراد سهمیه ای را سریع تامین و توزیع کنند چرا که هرگونه تاخیر و تعلل در تحویل آرد مشکلاتی را برای مردم ایجاد می کند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=13163

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.