6
استاندار آذربایجان‌غربی:

بازنگری در برخی مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه ضروری است

  • کد خبر : 13175
  • ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
بازنگری در برخی مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه ضروری است
استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه احیای دریاچه ارومیه به عنوان یکی از دستاوردهای مهم دولت با موفقیت همراه بوده و امروز تداوم همان سیاست‌های چندسال گذشته مانع توسعه کشاورزی استان شده، گفت: بازنگری در برخی مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه به منظور توسعه کشاورزی استان ضروری است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا محمدمهدی شهریاری سه شنبه شب در جلسه بررسی برنامه سازگاری با کم آبی آذربایجان غربی به مساله نگاه عادلانه در تخصیص اعتبارات به تناسب دربرگیری از حوضه آبریز دریاچه ارومیه اشاره کرد و افزود: این استان به جهت اینکه بخش عمده ای از آب دریاچه ارومیه را تامین می کند، در تخصیص اعتبارات توسعه کشاورزی نیز باید به صورت ویژه مدنظر باشد.

وی اضافه کرد: برنامه سازگاری با کم آبی استان یک برنامه جامع بوده که سهم دستگاه ها بویژه در صرفه جویی منابع آبی به خوبی مشخص شده است.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: برخی مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه در زمان خود که دریاچه حال و روز خوشی نداشت به خوبی عمل کرد و منجر به احیای دریاچه ارومیه شد ولی امروز نیاز داریم تا آن مصوبات مورد بازنگری قرار بگیرند تا کشاورزی منطقه با حفظ شرایط دریاچه دوباره جان بگیرد.

شهریاری بر تکمیل سدهای نیمه تمام در حوضه آبریز دریاچه ارومیه تاکید کرد و اظهار داشت: با تخصیص اعتبار لازم و تکمیل این سدها کشاورزی و اشتغال منطقه توسعه می یابد.

وی بیان کرد: کاهش مصرف آب در بخش های مختلف از جمله کشاورزی طبق برنامه پیش می رود.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: استفاده از سیستم های نوین آبیاری علاوه بر کمک به رفع موانع حقوقی به کمک های اعتباری بلاعوض و کم بهره نیاز دارد.

در پایان این جلسه پس از ارائه دیدگاه های اعضای عضو کارگروه ملی سازگاری با کم آبی، کلیات برنامه برنامه سازگاری با کم آبی آذربایجان غربی به تصویب رسید.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=13175

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.