4
مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان آذربایجان شرقی خبر داد؛

تبریز دارای بیشترین تعداد مبتلایان به سرطان در آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 13132
  • ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
تبریز دارای بیشترین تعداد مبتلایان به سرطان در آذربایجان شرقی
مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان آذربایجان شرقی از احداث درمانگاه تخصصی بیماران مبتلا به سرطان تا اواخر تابستان سال آینده در محل بیمارستان سابق ذکریا خبر داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، علی‌اکبر خازن در جمع اصحاب رسانه گفت: چشم‌انداز انجمن در سال آتی احداث مجتمعی تخصصی درمانی است که مقدمه‌ای بر ساخت بیمارستان تخصصی درمانی سرطان در شهرک مرزداران بوده و شامل خدماتی چون پزشکی، آندوسکوپی، دندان پزشکی و مرکز انجام شیمی درمانی خواهد بود.

وی ادامه داد: حدود ۸ میلیارد تومان برآورد اولیه انجمن برای احداث این مجتمع تخصصی درمانی است که تلاش داریم با همت خیرین و معتمدین انجمن در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی تبریز با اشاره به خدمات ارائه شده به بیماران مبتلا به سرطان افزود: پرداخت‌ ۴۰ درصد از هزینه داروهای درمانی، ۷۰ درصد از هزینه مومو گرافی، ۱۰۰ درصد هزینه سونوگرافی، ۴۰ درصد از هزینه سی‌.تی‌.اسکن و اِم.آر.آی، ۷۰ درصد از هزینه آزمایشات و تهیه کیسه کلوستومی برای بیماران، عمده خدمات انجمن در سال‌های اخیر است.

او با اشاره به غربالگری خانواده‌های بیماران مقوله پیشگیری به عنوان عاملی مؤثر در درمان بیماران مبتلا به سرطان اضافه کرد: در راستای پیشگیری از فوت بیماران و شناسایی و درمان به موقع آنها، طرح غربالگری خانواده‌های بیماران مبتلا به سرطان با هزینه ۴۰ میلیون تومان صورت گرفت که از ۴۰۰ نفر در طرح مورد نظر، ۴ بیمار مبتلا به درمان شناسایی و اقدامات درمانی آنها آغاز شد.

خازن اظهار کرد: تبریز بیشترین تعداد مبتلایان به سرطان در آذربایجان شرقی را دارد که بیشترین نوع سرطان در استان از نوع سینه، خون، رکتوم، ریه و گوارش هستند که سرطان گوارش در استان در حال گسترش است!

وی با اشاره به ارائه بسته‌های معیشتی در کنار خدمات درمانی و دارویی عنوان کرد: یک‌هزار بسته معیشتی در طول سال و مناسبت‌هایی چون عید نوروز، ماه رمضان، شب چله و غیره توزیع شده است که ارزشی در حدود ۳۰۰ هزار تومان را دارا بودند و به جز آن بازه زمانی خاص، امروز هم اگر مریضی بستری شود یک بسته معیشتی دریافت می کند.

خازن ارائه اسکان رایگان برای بیماران شهرستانی را دیگر خدمت این انجمن دانست و بیان کرد: اسکان بیماران شهرستانی در تبریز و تهران به همراه ارائه وعده‌های غذایی دیگر خدمت انجمن به بیماران مبتلا به سرطان شهرستانی می باشد.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان با اشاره به فعالیت تخصصی در امور خیریه نیز گفت: اساسنامه و وظیفه ما مشخص است و دیگر خیریه‌ها نیز وطایف مشخصی دارند که می‌توانیم با هم‌افزایی از موازی‌کاری پرهیز و به صورت تخصصی به ارائه خدمات به مددجویان بپردازیم.

شایان ذکر است انجمن پژواک طاهر به عنوان تنها تشکل حمایت از بیماران سرطانی آذربایجان شرقی ۱۲ سال پیش تاسیس شده و تمام اطلاعات مددجویان و خیران در قالب یک نرم افزار ثبت و ضبط گردیده است که بر اساس آن دو هزار و ۶۰۱ نفر تحت پوشش این انجمن قرار دارند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=13132

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.