6
در گفت وگوی اختصاصی با تبریزمن مطرح شد؛

لطمه‌هایی که کرونا بر دانشگاه نبی‌اکرم وارد ساخت!/ نبی‌اکرم، پیشگام در حوزه آموزش مجازی

  • کد خبر : 13126
  • ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
لطمه‌هایی که کرونا بر دانشگاه نبی‌اکرم وارد ساخت!/ نبی‌اکرم، پیشگام در حوزه آموزش مجازی
معاون اجرایی دانشگاه نبی‌اکرم(ص) با اشاره به سیاست جدید این دانشگاه دررابطه با حضور در عرصه‌های بین‌المللی گفت: شیوع کرونا و توقف طرح‌های تبادل استاد و دانشجوی این دانشگاه با دانشگاه‌های خارجی، بزرگترین لطمه را به دانشگاه نبی‌اکرم وارد ساخت.

محمدصادق میلانی حسینی در حاشیه بازدید از مجموعه تبریزمن ضمن تشریح اقدامات موسسه آموزش عالی نبی‌اکرم(ص) در دوران کرونایی، اظهار داشت: اولویت نخست دانشگاه نبی‌اکرم، سلامت دانشجویان و همکاران است و در این راستا از همان ابتدای تایید ورود ویروس کرونا به کشور، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و ضدعفونی اماکن دانشگاه در دستور کار قرار گرفت.

وی به ضدعفونی و گندزدایی همه اماکن و فضاهای دانشگاه در ماه‌های نخست شیوع این ویروس کرونا اشاره و عنوان کرد: از این گذشته در همان دوران مواد بهداشتی و ضدعفونی‌ به مقدار لازم تامین و در دسترس دانشجویان و همکاران قرار گرفت تا سلامت همگان فراهم شود.

▪️ افزایش چشمگیر ثبت‌نامی‌ها در ترم جدید

وی دانشگاه نبی‌اکرم(ص) را جزو دانشگاه‌های پیشگام در حوزه تجهیز نرم‌افزارهای آموزش مجازی برشمرد و افزود: برای حصول به این مهم، بعد از بررسی همه جانبه یک نرم‌افزار بومی، با یک شرکت وارد قرارداد شده و تامین و تجهیز زیرساخت‌های لازم برای برگزاری کلاس‌های مجازی را به آن شرکت سپردیم.

معاون اجرایی دانشگاه نبی‌اکرم(ص) با بیان اینکه آموزش مجازی این دانشگاه با استقبال دانشجویان مواجه شده، خاطرنشان کرد: افزایش چشمگیر ثبت‌نام در ترم جدید خود شاهدی بر این ادعاست و بی‌شک یکی از دلایل اساسی در استقبال داوطلبان، همین موضوع تامین زیرساخت‌های قوی آموزش مجازی بوده است.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان فرامنطقه‌ای زیادی در دانشگاه نبی‌اکرم تحصیل می‌کنند، گفت: برای حل مشکلات این طیف از دانشجویان، تلاش شده انجام کلیه امورات اداری دانشجویان همانند بخش آموزش، از راه‌های ارتباط مجازی فراهم شود تا بلکه بخشی از مشکلات دانشجویان فرامنطقه‌ای برداشته شود.

میلانی افزود: با اقدامات انجام گرفته، میزان حضور دانشجویان در دانشگاه را به حداقل رسانده‌ایم به طوری که صفر تا صد ثبت‌نام ورودی‌های جدید، مجازی انجام گرفت و جالب اینکه شمار ثبت‌نام کنندگان در ترم جدید، ۲٫۵ برابر از پیش‌بینی‌ها فراتر رفت.

▪️ تاسیس دانشکده علوم پایه

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اقبال دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و مهندسی، علوم انسانی و هنری، کمتر و نسبت به رشته‌های پزشکی بیشتر شده، گفت: این امر باعث می‌شود دانشگاه‌های غیرپزشکی بویژه دانشگاه‌های غیردولتی در جذب دانشجو و تامین هزینه‌ها با مشکلاتی مواجه شوند.
معاون اجرایی دانشگاه نبی‌اکرم(ص) اضافه کرد: دانشگاه نبی‌اکرم برای رفع این کاستی، ایجاد رشته‌های مدیریتی و تاسیس دانشکده علوم پایه را در اولویت قرار داده و در این راستا با توجه به اقتضای وضعیت کشور، رشته‌هایی مانند روانشناسی و مدیریت مالی را به رشته‌های قبلی افزوده است.

وی آخرین ارزیابی صورت گرفته از دانشگاه‌های غیرانتفاعی در وزارت علوم را مربوط به چهار سال پیش اعلام کرد و اظهار داشت: در این ارزیابی، دانشگاه نبی‌اکرم در سطح یک دانشگاه‌های غیردولتی قرار گرفته بود. البته هم اکنون ارزیابی‌ها براساس نتایج خروجی انجام می‌گیرد و چنانچه در ارزیابی‌های آتی از همین شیوه جدید استفاده شود مطمئنا موسسه آموزش عالی نبی‌اکرم حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

▪️تداوم افتخارآفرینی دانشجویان نبی‌اکرم بعد از فارغ‌التحصیلی

میلانی، خروجی دانشگاه‌های غیردولتی را قابل قبول و فراتر از معمول دانست و گفت: هرچند سرانه دانشجویان در دانشگاه‌های خصوصی یک دهم سرانه دانشگاه‌های دولتی است اما این امر مانع از کسب قله‌های رفیع پیشرفت و ترقی از سوی فارغ‌التحصیلان موسسات غیردولتی نشده است.

وی تصریح کرد: با بررسی وضعیت اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاه نبی‌اکرم که در انجمن فارغ‌التحصیلان این دانشگاه حضور دارند، مشخص می‌شود ده‌ها فارغ‌التحصیل این دانشگاه هم اکنون در دانشگاه‌های مختلف داخلی و خارجی، عضو هیات علمی هستند و یا مدیریت دستگاه‌های مختلف دولتی و غیردولتی را برعهده دارند که همه اینها برای مدیران، پرسنل و دانشجویان ما مایه افتخار است.

▪️طرح تبادل استاد و دانشجو با دانشگاه‌های خارجی

معاون اجرایی دانشگاه نبی‌اکرم(ص) با بیان اینکه این دانشگاه در سال‌های اخیر، سیاست حضور در عرصه‌های بین‌المللی را در راس برنامه‌های خود قرار داده، گفت: عضویت در چندین اتحادیه و انجمن بین‌المللی از جمله اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز و اوراسیا و نیز انجمن بین‌المللی دانشگاه‌ها از آن جمله است.

وی افزود: در گام نخست قرار بود طرح تبادل استاد و در گام‌های بعدی تبادل دانشجو با دانشگاه‌های خارجی را عملیاتی کنیم که گسترش کرونا و مجازی شدن کلاس‌ها، همه این طرح‌ها را متوقف کرد و بزرگترین لطمه را به دانشگاه نبی‌اکرم وارد ساخت.

میلانی در خاتمه سخنانش با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ به عنوان سال جهش تولید، خاطرنشان کرد: برای تحقق بخشی به شعار سال، همه تلاش خود را بکار گرفتیم تا جهش تولید علم را در این دانشگاه عملی کنیم که خوشبختانه تعداد مقالات علمی تولید شده از سوی اساتید و دانشجویان دانشگاه نشان می‌دهد موفقیت‌های چشمگیری را در این زمینه رقم خورده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=13126

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.