11

راه‌اندازی سامانه جامع مشارکت‌های مردمی برای مبارزه با مفاسد

  • کد خبر : 13200
  • ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
راه‌اندازی سامانه جامع مشارکت‌های مردمی برای مبارزه با مفاسد
مستشار قضایی و مدیرکل امنیتی،انتظامی قوه قضاییه از راه‌اندازی سامانه جامع مشارکت‌های مردمی برای مبارزه با مفاسد خبر داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از روابط عمومی قوه قضاییه رضا مسعودی‌فر در نشست خبری و در تشریح نحوه استفاده از ظرفیت مشارکت‌های مردمی برای مبارزه با مفاسد گفت: یکی از محور‌های اساسی دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضاییه، استفاده از ظرفیت‌های مردمی است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی دستگاه قضا خاطر نشان کرد: در دوره جدید فعالیت قوه قضاییه، این دستورالعمل به صورت ویژه پیگیری می‌شود و در حوزه پیشگیری از مفاسد، مشارکت‌های خوبی از سوی مردم شده است.

مسعودی‌فر ادامه داد: سامانه‌ جامع مشارکت نهادهای مردمی برای دسترسی این نهاد طراحی شده تا از این ظرفیت برای مبارزه با مفاسد استفاده شود.
وی با اشاره به سامانه سجام تصریح کرد: سامانه سجام یا همان سامانه جامع ارتباط مردمی برای ممانعت از وقوع جرم است تا پیش از شکل‌گیری جرم پیگیری پیشگیرانه انجام شود، اما در سامانه مشارکت نهادهای مردمی، هر نهاد می‌تواند توانمندی‌ها و تمایل خود را در مراحل مختلف اعلام کند.

بنا بر گزارش وزارت کشور، بیش از ۲۴ هزار نهاد مردمی وجود دارد که انتظار می‌رود این نهاد‌ها در این سامانه؛ اطلاعات خود را ثبت کنند تا از ظرفیت آن‌ها برای پیشگیری از مفاسد استفاده شود.

مسعودی‌فر یادآور شد: داوری، صلح و سازش، نظارت بر اجرای قوانین و باز اجتماعی کردن محکومان و منابع طبیعی از جمله حوزه‌هایی است که نهادهای مردمی می‌توانند به قوه قضاییه کمک کنند.

مسعودی‌فر تاکید کرد: امکان مشارکت نهادهای مردمی در شعب دادگاه ها و نهادهای قضایی از طریق سامانه mosharekat.eadl.ir فراهم شده است. که نهاد های مردمی برای ثبت نام در این سامانه ابتدا باید در ثنا ثبت‌نام کنند، کد ثنا را دریافت و سپس وارد این سامانه شوند و برای مشارکت اعلام آمادگی کنند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=13200

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.