6

تشکیل قرارگاه پدافند پرتوی در شهرستان‌های مرزی جلفا و خداآفرین

  • کد خبر : 13292
  • ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳
تشکیل قرارگاه پدافند پرتوی در شهرستان‌های مرزی جلفا و خداآفرین
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی از تشکیل قرارگاه پدافند پرتوی در شهرستان‌های مرزی جلفا و خداآفرین خبر داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از فارس، محمدباقر آقایی با حضور در جلسه ستاد پدافند غیرعامل شهرستان‌های جلفا و خداآفرین، ضمن تشریح اهداف و مأموریت‌های قرارگاه پدافند پرتوی، اظهار داشت: آماده بودن در برابر هرگونه حوادث پرتوی مستلزم تهیه طرح‌ها و سناریوهای رزمایش با موضوعات مختلف است.

وی تأکید کرد: برای آماده‌سازی و تهیه این طرح‌ها و سناریوها، رصد و پایش مراکز خطرزای پرتوی شهرستان‌ها را بدون ایجاد تنش‌های اجتماعی و شایعه پراکنی باید به صورت مرتب انجام دهیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: رصد و پایش تهدیدها، آموزش و اطلاع‌رسانی به افکار عمومی، از جمله ماموریت‌های قرارگاه پدافند پرتوی است.

آقایی با اشاره به اقدامات ضروری قرارگاه پدافند پرتوی بعد از راه اندازی آن، تأکید کرد: رسالت اصلی این قرارگاه مصون سازی زیر ساخت ها و صیانت از جان انسان‌هاست، لذا فعالیت و تشکیل منظم جلسات قرارگاه پدافند پرتوی و کارگروه‌های تخصصی مربوط ضروری است.

فرماندار جلفا نیز اظهار داشت: قرارگاه پدافند پرتوی برای ساماندهی سیستم دفاعی منطقه با رویکرد کاهش خطر و مصون‌سازی زیرساخت‌های پرتوی راه‌اندازی شده است.

صادق احمدی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای مدیریت حوادث، یک امر ضروری و انکارناپذیر است، افزود: علاوه بر همبستگی، انسجام، دقت و همکاری دستگاه‌های مسوول با یکدیگر، سیستم بهداشت و درمان نیز باید ضمن همکاری تنگاتنگ با قرارگاه، آمادگی خود را برای مدیریت حوادث احتمالی افزایش دهد و کارگروه‌های تخصصی قرارگاه جلسات خود را بصورت منظم تشکیل دهند.

فرماندار خداآفرین نیز گقت: ماهیت صدمات و آسیب‌های ناشی از حوادث پرتوی و هسته‌ ایجاب می‌کند که سازمان‌های لشکری و کشوری در ارائه پاسخ، مشارکت و ایفای نقش کنند.

علی امیری‌راد افزود: لازمه مدیریت یکپارچه‌ پاسخ به بحران، هسته آن است که بتوان در مواقع ضروری با عوامل قرارگاه پرتوی ارتباط سریع برقرارکرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=13292

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.