13

۱۳۵ طرح ارتباطات و فن‌آوری در آذربایجان‌شرقی افتتاح می‌شود

  • کد خبر : 13334
  • ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
۱۳۵ طرح ارتباطات و فن‌آوری در آذربایجان‌شرقی افتتاح می‌شود
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با گرامیداشت ایام الله دهه فجر، ۱۳۵ طرح با یک هزار و ۷۴۸ میلیارد ریال در این حوزه در استان افتتاح می‌شود

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا محمد فرزاد اظهار کرد: توسعه شبکه پهن باند و تلفن همراه شامل ارتقاء ۱۵ سایت تلفن همراه به تکنولوژی های نسل ۳ و ۴ و راه اندازی ۳۱ سایت تلفن همراه جدید با ۷۷۲ میلیارد ریال از جمله این طرح هاست.

وی افزود: توسعه شبکه فیبر منازل توسط شرکت مخابرات آذربایجان شرقی در سطح استان برای توسعه شبکه فیبرنوری، کافوی نوری، شبکه دیتا و FTTH از دیگر طرح های آماده بهره برداری با ۱۶۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در این ایام است.

فرزاد ادامه داد: توسعه شبکه پهن باند و تلفن همراه توسط وزارت ارتباطات و اپراتورهای تلفن همراه با هدف افزایش پوشش تلفن همراه در ۴۰ روستا توسط بخش دولتی با ۸۸ میلیارد ریال اعتبار یکی دیگر از طرح های مهم آماده افتتاح در آذربایجان شرقی است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی گفت: همچنین چهار شبکه دیتا توسط شرکت ارتباطات زیرساخت برای توسعه شبکه دیتا به ظرفیت ۷۰۰ گیگابیت بر ثانیه با ۷۲۴ میلیارد ریال هزینه در طول این ایام بهره برداری می شود.

تاکنون بیش از ۶۰۰ کیلومتر کانال فیبرنوری در خیابان‌های اصلی و فرعی کلانشهر تبریز اجرا شده است و اکنون در حدود ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی و تجاری از این سرویس استفاده می‌کنند، ضمن اینکه ارتباط حدود ۴۰۰ دستگاه اداری و تولیدی با اتصال مستقیم به شبکه فیبرنوری تامین می‌شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=13334

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.