11

دانشگاه ارومیه در نظام رتبه بندی وبومتریکس ۲۴۳ پله ارتقای یافت

  • کد خبر : 13349
  • ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
دانشگاه ارومیه در نظام رتبه بندی وبومتریکس ۲۴۳ پله ارتقای یافت
رییس دانشگاه ارومیه گفت: جایگاه این دانشگاه بر اساس آخرین بررسی ها طی یک سال گذشته در نظام رتبه بندی "وبومتریکس"، ۲۴۳ پله ارتقای یافت.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا رحیم حب نقی با بیان اینکه سایت وبومتریکس با بررسی بیش از ۳۱ هزار دانشگاه و موسسه تحقیقاتی از ۲۰۰ کشور جهان، آخرین نسخه خود (نسخه بتا) از رتبه بندی دانشگاه‌ها را منتشر کرد، افزود: ۱۱ هزار و ۹۹۴  دانشگاه از سراسر جهان و ۷۱۴ دانشگاه از ایران موفق به حضور در این رتبه بندی شده اند.

وی با اشاره به اینکه رتبه نخست تا پنجم دانشگاه‌های ایران به ترتیب متعلق به تهران، علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی شهید بهشتی، امیرکبیر و شریف با رتبه جهانی به ترتیب ۳۴۹، ۴۴۶، ۵۸۰، ۵۹۴ و ۶۵۹ است، اظهار داشت: دانشگاه ارومیه با رتبه ۲۹ کشوری و یک هزار و ۹۰۲ جهانی، رشد مناسبی را در  یک سال گذشته تجربه کرده است.

رییس دانشگاه ارومیه با بیان اینکه رتبه جهانی دانشگاه ارومیه در “ژانویه” ۲۰۲۰ برابر ۲ هزار و ۱۴۵ و “جولای” ۲۰۲۰ برابر ۲ هزار ۲۱ بود، گفت: این دانشگاه با کسب رتبه جهانی یک هزار و ۹۰۲ در ژانویه ۲۰۲۱ ارتقای ۲۴۳ پله ای داشته است.

وی ادامه داد: همچنین طی این مدت رتبه کشوری دانشگاه ارومیه از ۳۱ به ۲۹ بهبود یافته است.

وبومتریکس یک سایت رتبه بندی دانشگاه‌های جهان بر اساس وبسایت اینترنتی دانشگاه‌ها است.

دانشگاه ارومیه از جمله دانشگاه های مطرح کشور به شمار می رود که نزدیک به ۲۰ هزار نفر دانشجو در مقاطع و رشته های مختلف تحصیلی دارد.

پیش از این دانشگاه ارومیه در نظام رتبه‌بندی تایمز نیز حضور داشته است و در رتبه‌بندی اخیر پایگاه استنادی جهان اسلام ارتقای ۱۵ پله‌ای داشته است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=13349

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.