7
رییس سازمان جهادکشاورزی استان:

روند صادرات سیب آذربایجان غربی کند شده است

  • کد خبر : 13538
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
روند صادرات سیب آذربایجان غربی کند شده است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی با ابراز گلایه از عدم رفع موانع صادراتی سیب استان طی سالجاری گفت: وزارت صمت زمینه صادرات ۶۵۰ هزارتن سیب با کیفیت ذخیره شده در سردخانه های استان را هر چه سریعتر فراهم کند .

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا رسول جلیلی امروز ۱۳ بهمن در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در دو سال گذشته صادرات خوبی در بخش سیب درختی استان داشتیم، افزود: متاسفانه امسال در کمتر از ۵۰ روز مانده به پایان سال روند صادرات سیب استان کند شده است و ادامه این روند موجب متضرر شدن  باغداران و بخش کشاورزی استان می شود.

وی ادامه داد: هم اکنون ۶۵۰ هزارتن سیب با کیفیت استان در سردخانه های استان ذخیره شده و زمان بسیار کمی برای صادرات این میزان سیب داریم و در صورت عدم رفع مشکلات صادرات این محصول نه تنها بخش کشاورزی استان متضرر شده بلکه سیب های تولیدی استان  اگر صادر نشوند در سردخانه کیفیت خود را از دست داده و فاسد می شوندو باغداران از نظر اقتصادی متضرر خواهند شد.

جلیلی با اشاره به قول وزارت صمت مبنی بر تهاتر صادرات سیب با موز اضافه کرد: با وجود موافقت وزارت صمت برای تهاتر صادرات سیب با موز هنوز زمینه عملی کردن این توافق فراهم نشده و همچنان منتظر حل این موضوع هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با گلایه از کم توجهی وزارت صمت نسبت به مشکل صادرات سیب استان، افزود: بعد از پیگیری های مکرر وزیر جهاد کشاورزی مجوز ثبت سفارش واردات موز در آخرین جلسه تنظیم بازار کشور اخذ شده  و امیدواریم با تهاتر بتوانیم بخشی از سیب های ذخیره سازی شده در سردخانه های استان را صادر کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کشاورزان منتظر ساز و کارهایی برای عرضه هستند و وزارت صمت به عنوان مسئول تجارت خارجی باید این مشکل را برطرف کند، افزود: وزیر جهاد کشاورزی، استاندار آذربایجان ‌غربی، نمایندگان مردم و همه مسئولان استانی به صورت جدی پیگیر موضوع هستند اما متاسفانه تاکنون از سوی وزارت صمت  این مهم به نتیجه نرسیده است.

جلیلی با اشاره به علاقمندی سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بخش سورت و بسته بندی محصولات کشاورزی به خصوص سیب در استان، گفت: اگر امسال نتوانیم سیب های تولیدی استان را به موقع صادر کنیم ممکن است بخشی از این سرمایه گذاران رغبتی به سرمایه گذاری در بخش سورت و بسته بندی را نداشته باشند و این فرصت سرمایه گذاری را از دست بدهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به وجود ۶۰ هزار هکتار باغات سیب بارور در استان، اظهار کرد: هم اکنون استان با تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=13538

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.