8

شتاب‌نگار زلزله در هشترود به بهره‌برداری رسید

  • کد خبر : 13588
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
شتاب‌نگار زلزله در هشترود به بهره‌برداری رسید
دستگاه شتاب‌نگار زلزله همزمان با سومین روز از دهه فجر در هشترود مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا رئیس اداره راه و شهرسازی این شهرستان روز سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری از آن اظهار داشت: برای خرید و راه‌اندازی این دستگاه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شد تا کانون دقیق وقوع زلزله را در زمانی کوتاه به مرکز مدیریت بحران ارسال کند.

احد خالقی عملکرد این دستگاه را در دو حوزه مطالعاتی و مدیریت بحران مورد ارزیابی قرار دارد و بیان کرد: در حوزه مطالعاتی شتاب مبنای زلزله هر چهار سال بر اساس آیین‌نامه ۲۸۰۰ بروزرسانی می‌شود و در بخش مدیریت بحران نیز وقوع زلزله در بازه زمانی ۲۰ تا ۳۰ ثانیه در صورت لینک به ادارات آب، برق و گاز ارسال می گردد ال امکان قطع آنها قبل از رسیدن موج مخرب زلزله فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه این دستگاه توان تعیین دقیق کانون زلزله و ارسال آن به مرکز مدیریت بحران کشور را دارد، بیان کرد: با وجود این شیوه اطلاع‌رسانی، نیروهای امدادی نزدیک‌ به کانون زلزله در زمان طلایی پسازلزله در محل حضور می‌یابند.

وی اضاه کرد: از دیگر مزیت‌های این دستگاه اعلام هشدار یک دقیقه قبل از وقوع زلزله است تا دستگاه‌های خدماتی و مرتبط فرصت مقابله با این حادثه غیرمترقبه را داشته باشند.

با این شتاب‌نگار زلزله که در محوطه فرمانداری هشترود راه‌اندازی شد، از نسل چهارم این دستگاه‌هاست.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=13588

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.